L’orientació educativa: factor clau d’èxit en l’educació al llarg de la vida

Durant aquest curs 2020-21 el professorat del CFA Joan Carles participarà en una formació interna de centre emmarcada dins del projecte “L’orientació educativa: factor clau d’èxit en l’educació al llarg de la vida“. Aquest projecte, que es desenvoluparà en 37 centres de formació de persones adultes, és una iniciativa del Servei d’Educació al llarg de la Vida del Departament d’Educació i ha sorgit per donar resposta a les necessitats dels centres de formació d’adults, tot oferint-los formació i acompanyament, de forma individualitzada i tenint en compte les seves particularitats i circumstàncies, sobre l’orientació educativa que ofereixen al seu alumnat.

La formació es durà a terme a través d’uns facilitadors, experts en orientació educativa, que ajudaran els centres a fer una diagnosi sobre la seva situació i les seves necessitats, oferiran estratègies i recursos i els guiaran en l’elaboració i implementació del seu propi Pla d’Orientació. A més, també hi participaran altres agents educatius de l’àmbit de l’orientació, l’educació inclusiva i l’atenció a l’alumnat, la qual cosa suposarà un primer punt de partida per aconseguir la implicació d’aquests agents en aquesta etapa educativa.

Les sessions de treball dels facilitadors amb els docents dels centres s’iniciaran al novembre i finalitzaran al juny amb la presentació del Pla d’Orientació propi de cada centre.