Acte de reconeixement del Consell Escolar Municipal

El dimecres 15 de juny l’alcalde de Lleida va presidir l’acte de cloenda del Consell Escolar Municipal en què es va homenatjar les entitats i els centres educatius que van rebre enguany la placa de la Paeria al mèrit educatiu o pedagògic. Es van distingir els 175 anys de l’Escola Pràctiques I; els 50 anys de l’Escola Alba; els 40 anys del Moviment d’Innovació Educativa i de les escoles de Magraners i de Joan XXIII, i els 25 anys del Centre de Formació d’Adults Victorina Vila. A l’acte hi van assistir la tinent d’alcalde i regidora d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes, Sandra Castro; el director dels Serveis Territorials d’Educació, Claudi Vidal; la inspectora en cap adjunta dels Serveis Territorials d’Educació, Carme Vidal, la degana de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida, M. Pau Cornadó, així com representants dels centres distingits i del món educatiu de Lleida. Els aniversaris commemorats es van complir el 2020 però l’homenatge es va posposar per la pandèmia.

En el seu parlament, el paer en cap va remarcar: “La nostra és una ciutat educadora i a tenir aquesta consideració hi han contribuït de manera determinant la xarxa d’escoles, instituts i centres educatius, que desenvolupen una tasca essencial formant diverses generacions dels nostres infants i joves i, també, adults i professionals de l’ensenyament, bastint l’estructura de coneixement de la nostra societat”. Miquel Pueyo va subratllar que la petjada educativa que aquests centres han deixat en milers de lleidatanes i lleidatans forma part de la identitat i del patrimoni cívic de la ciutat.

Moltes gràcies Joan i Sylvie per acompanyar-nos!