Ens visita el MMACA (Museu de les Matemàtiques de Catalunya)

Els alumnes de FI i de GESO han gaudit d’una sessió pràctica guiada per un professional del MMACA on les matemàtiques han estat les protagonistes.

La visita ha consistit en una demostració pràctica i demostrativa del producte final que han creat: una maleta matemàtica per a adults. Els alumnes han pogut experimentar i comprovar de manera manipulativa bona part els principals teoremes i principis de les matemàtiques que estudien a classe a més d’adonar-se’n que les matemàtiques formen part del món real que ens envolta.

La sessió s’emmarca dins el Projecte europeu Erasmus+ NumericAll del què la nostra Escola és centre col·laborador, i que té per objectiu millorar i ampliar l’oferta d’oportunitats i d’aprenentatge d’alta qualitat adaptada a les necessitats de les persones poc qualificades mitjançant el desenvolupament d’eines matemàtiques des d’una perspectiva no formal i gamificada, utilitzant per a materials un «museu mòbil», amb l’objectiu últim de cultivar i reforçar les competències educatives i professionals bàsiques en adults poc alfabetitzats. Per a més informació podeu consultar aquest enllaç.

«la gamificació en educació es tradueix en fer viure experiències d’aprenentatge gratificants utilitzant elements del joc. L’aprenentatge és vivencial, i l’alumnat n’ha de ser el centre. La gamificació en educació, que ens aporta diversió i experiència, es projecta com una tendència per no només motivar l’alumnat, sinó també per fer créixer tant la cohesió de grup com l’autonomia de cada un d’ells/es. Es converteix així, en una eina d’inclusió, perquè és l’espai ideal per fer sorgir aquelles intel·ligències múltiples que romanen amagades en el dia a dia de l’aula. En podem adaptar el nivell i el ritme per tal d’incloure la diversitat de l’alumnat («Com gamificar una activitat» – Servei Educatiu del Vallès oriental III)

A més de les sessions destinades als alumnes, tots els docents de l’Escola hem tingut també l’oportunitat de formar-nos en aquest recurs didàctic que properament podrem demanar en préstec.