Estratègia digital de centre

La Estratègia Digital de Centre (EDC) és un document clau per a la gestió de la transformació digital en una escola d’adults. Es tracta d’un pla que recull totes les accions que s’han de dur a terme per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del propi centre educatiu.

La EDC té com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), que estableix les directrius generals per a l’educació digital a Catalunya. Així, la EDC s’ha d’adaptar als objectius i a les línies estratègiques del PEDC per garantir la coherència i la sostenibilitat del pla.

Les accions que es contemplen en la EDC han de ser concretes, mesurables i realistes, i s’han d’establir uns indicadors per avaluar els seus resultats. Algunes de les accions que es poden contemplar en la EDC són:

1. Formació del professorat en competències digitals: el centre educatiu ha de garantir que el seu professorat disposi de les competències digitals necessàries per a la seva tasca docent, i ha d’oferir les formacions necessàries per aconseguir-ho.
  2. Dotació tecnològica: el centre ha de disposar dels recursos tecnològics adequats per a la seva activitat docent, com ara connexió a Internet, programes informàtics, plataformes digitals, etc.
  3. Incorporació de les tecnologies en l’activitat docent: s’han de dissenyar activitats i materials didàctics que incorporin les tecnologies i que permetin als alumnes adquirir les competències digitals necessàries.
  4. Foment de l’aprenentatge autònom i col·laboratiu: s’han de promoure les dinàmiques de treball en equip i de col·laboració entre els alumnes, utilitzant les tecnologies digitals com a eina per aconseguir-ho.
  5. Impuls de la innovació educativa: el centre educatiu ha de ser un espai que fomenti la innovació i la creativitat en l’àmbit educatiu, i que faci servir les tecnologies digitals com a eina per impulsar aquesta innovació.

La EDC, doncs, és un document clau per a la transformació digital d’una escola d’adults, que permet establir un pla d’acció concret i mesurable per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu.