El nostre alumnat de GES, persones actives en la transformació cap a una ciutat més sostenible i social.

Què és l’Aprenentatge Servei (l’APS)? Una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.

L’alumnat alhora que ofereix un servei comunitari, aprèn a ser ciutadà/ana i a desenvolupar el compromís cívic.

El programa en què hem participat està organitzat pel Servei comunitari d’Educació ambiental i sostenibilitat de l’Ajuntament de Barcelona, i té com objectius:

• La sostenibilitat urbana.
  • La reflexió sobre diferents impactes ambientals derivats de l’activitat humana a les ciutats.
  • La promoció d’accions transformadores a la comunitat i als hàbits de l’alumnat.

El nostre alumnat de GES 1 durant el primer trimestre del curs i dins el Mòdul d’Educació per la Salut han participat en el programa “Com funciona Barcelona?”

El procés de treball que hem seguit ha estat:

1. Hem escollit un tema un tema: l’alimentació sostenible i saludable.
  2. El projecte l’hem dut a terme en diverses sessions, algunes al centre on hem estat acompanyats d’una educadora ambiental que després d’introduir la problemàtica han realitzat recerques guiades sobre la temàtica i posteriors debats. I altres, més pràctiques a dos horts.
  3. Posada en comú, reflexió i canvi d’hàbits: quins aspectes podem millorar dels nostres hàbits per minimitzar els impactes ambientals derivats de l’alimentació, així com millorar la nostra dieta?
  4. Accions directes a diferents entitats de la ciutat, amb la col·laboració a l’hort vertical del Casal Ca l’Isidret i el servei a l’hort urbà del Mercat de la Vall d’Hebron, on tots els aliments van destinats a famílies vulnerables.

Voleu saber-ne més? Feu clic AQUÍ per a més informació.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *