Formació instrumental

Aquests ensenyaments ofereixen una formació general de nivell bàsic.

El cicle de formació instrumental s’organitza en quatre nivells d’aprenentatge, i va adreçat a persones no alfabetitzades o poc alfabetitzades en la llengua materna.

Les persones que assoleixen els continguts d’aquests tres nivells obtenen el certificat acreditatiu de formació instrumental que equival als estudis primaris.

FORMACIÓ INSTRUMENTAL  1

Adreçat a persones que volen aprendre a llegir i escriure. També es treballa la comprensió i l’expressió oral, la numeració, la iniciació al càlcul i el coneixement de l’entorn.

Organitzat en un curs escolar de 8 hores setmanals (en horari de vespre) o en dos cursos escolars de 4 hores setmanals en horari de matí.

FORMACIÓ INSTRUMENTAL  2

Té com a objectiu la millora en les habilitats de la lectura i escriptura. També és treballaran les quatre operacions bàsiques del càlcul matemàtic i el coneixement de l’entorn.

Aquest curs s’organitza en dos cursos escolars de 3 hores setmanals.

FORMACIÓ INSTRUMENTAL 3 i 4

Aquests cursos s’adrecen a persones que tenen assolits els  coneixements  dels  nivells anteriors i volen continuar amb la seva formació. Es treballen les matemàtiques, la llengua catalana i castellana, les ciències experimentals i socials, la informàtica i l’anglès.

El nivell de formació instrumental 3 s’organitza en dos cursos escolars de 3 hores setmanals.

El nivell de formació instrumental 4 s’organitza en dos cursos escolars de 4 hores setmanals.