GES a distància a l’IOC

El CFA Lloret de Mar és un centre de suport de l’IOC per als estudis de GES (Graduat en Educació Secundària).

Les persones que vulguin estudiar el GES a distància ho poden fer matriculant-se a l’IOC a través del CFA Lloret de Mar.

Com a centre de suport gestionem la matrícula, la tutoria i les proves presencials per a l’avaluació (un dia cada trimestre es realitzen les proves presencials al CFA Lloret de Mar).

Què és l’IOC?

L’IOC (Institut Obert de Catalunya) és un institut de secundària que ofereix els estudis a distància.

Els estudis que ofereix són: GES, batxillerat, cicles formatius de formació professional, Idiomes, curs de preparació per a les proves d’accés als cicles formatius de grau superior i formació professional no reglada.

Requisits d’accés

Poden accedir a l’Institut Obert de Catalunya totes les persones que volen estudiar de manera no presencial i tenen més de 18 anys, o els compleixen durant l’any que inicien la formació.
També hi poden estudiar les persones que tenen entre 16 i 18 anys i es troben en una o més d’una de les circumstàncies següents:

• viure a l’estranger o lluny d’un centre d’ensenyament,

• tenir una discapacitat,

• pertànyer a un col·lectiu especial (esportistes d’alt nivell, músics, etc.),

Per poder estudiar a l’IOC només cal tenir un ordinador amb connexió a Internet i els coneixements informàtics suficients per fer servir un processador de textos, navegar per Internet i enviar i rebre missatges de correu electrònic.

Calendari

Cada trimestre s’obre un període de matrícula per cursar els estudis de GES a distància. El calendari  previst de matrícula dels estudis de GES a l’IOC del curs 2023-24 és el següent:

Trimestre de tardor del 2023

del 23 al 28 de juny de 2023

alumnat antic i nou

de l’1 al 7 de setembre de 2023

Trimestre d’hivern del 2024

alumnat nou

del 2 al 8 de novembre de 2023

del 4 al 13 de desembre de 2023

Trimestre de primavera del 2024

alumnat nou

del 5 al 9 de febrer de 2024

del 18 al 20 de març de 2024

L’alumnat nou ha de demanar hora per matricular-se trucant al telèfon 972 36 20 20 la setmana anterior a la matrícula, en l’horari d’atenció al públic indicat a la pàgina web.

El procés de matrícula és llarg (inclou una reunió informativa) i pot durar més d’una hora.

Documentació

• DNI: original i una fotocòpia

• Documentació acadèmica (llibre d’escolaritat, certificat de notes, historial acadèmic, graduat escolar…): original i una fotocòpia.

• Si s’escau: carnet família nombrosa, família monoparental, discapacitat…

• Els alumnes menors d’edat (que fan els 18 anys abans que acabi l’any) han de venir acompanyats del pare, mare o tutor legal i portar, a més de la documentació ja indicada, el DNI del pare, mare o tutor legal.

Preinscripció en línia

Abans de venir al centre a formalitzar la matrícula l’alumnat nou ha de fer una preinscripció en línia que estarà disponible un o uns dies abans del període de matrícula. S’han de seguir els passos següents:

Pas 1

• Entrar a la pàgina de l’IOC, llegir la informació de l’enllaç Estudis de GES i clicar a Vull matricular-me

• Llegir les instruccions.

• Accedir al formulari de preinscripció (pas 1 de les instruccions) i  introduir dades personals.

• Apuntar el nom d’usuari i contrasenya que us proporcionarà l’aplicació de preinscripció.

• Entrar al campus amb aquest nom d’usuari i contrasenya.

Pas 2

• Clicar l’enllaç Secretaria de GES

• Clicar la pestanya Dades personals

• Acabar d’introduir les dades personals (adreça, lloc i data de naixement…)

Pas 3

• Escanejar la documentació

• Entrar en Secretaria de GES, clicar la pestanya Documents aportats i penjar la documentació escanejada.