Competència digital COMPETIC

Els ensenyaments d’informàtica (COMPETIC) s’organitzen en quatre nivells:

• COMPETIC inicial
  • COMPETIC 1
  • COMPETIC 2
  • COMPETIC 3.

Aquest curs, al CFA Lloret de Mar oferim el nivell 1, 2 i 3.

INFORMÀTICA 1

El nivell del curs equival a la competència de nivell d’usuari en informàtica, COMPETIC 1.

COMPETIC 1

Aquest curs s’adreça a persones que tenen uns coneixements elementals del funcionament de l’ordinador, del tractament de textos, de l’ús del correu electrònic i de la cerca d’informació per Internet.

La finalitat d’aquesta formació és oferir les eines i els recursos adequats perquè l’alumnat tingui un coneixement bàsic del funcionament dels programes de full de càlcul i de tractament de so, imatge i vídeo. També que adquireixi les nocions bàsiques de l’edició de documents digitals.

L’alumnat que supera el curs obtindrà el certificat equivalent al de l’ACTIC 1 (bàsic).

Els objectius d’aquesta formació són:

• Tractament de la informació numèrica:

Crear i utilitzar fulls de càlcul i aplicar-los  a les activitats que

requereixen l’ús d’operacions i funcions.

• Tractament de la informació gràfica i sonora i de la imatge en moviment:

Tractar la informació gràfica i sonora i imatges fixes i en moviment.

• Cultura, participació i civisme digital:

Utilitzar de manera eficient, cívica i segura els recursos que estan a l’abast de la ciutadania en la societat digital, i aplicar-los selectivament en els diversos àmbits de la vida quotidiana, amb la finalitat del desenvolupament personal, la participació i la col·laboració en la societat.

Aquest curs consta de 105 hores anuals distribuïdes en 3 hores setmanals.

INFORMÀTICA 2

El nivell del curs equival a la competència de nivell d’usuari en informàtica, COMPETIC 2 .

COMPETIC 2

El curs COMPETIC 2 va adreçat a persones que han superat el curs de COMPETIC 1 o que tenen o poden acreditar un domini elemental en l’ús de les TIC; són usuaris d’aquestes tecnologies, amb capacitat  per  conèixer i aplicar-les, que es poden considerar inclosos en la societat digital.

El curs COMPETIC 2 té com a objectiu facilitar el domini efectiu de les TIC en relació amb els àmbits generals d’aplicació. L’usuari ha de ser autònom i amb capacitat crítica sobre les TIC que actua amb efectivitat i adaptabilitat.

L’alumnat que supera el curs obtindrà el certificat equivalent al de l’ACTIC 2 (mitjà).

El nivell COMPETIC 2 engloba vuit competències:

• Ampliació de les sis competències que s’han treballat als cursos COMPETIC Inicial i COMPETIC 1:

Cultura participació i civisme digital (Participació digital).

Tecnologia digital, ús de l’ordinador i del sistema operatiu (Tecnologia)

Navegació, cerca i comunicació en el món digital (Navegació i comunicació).

Tractament de la informació escrita (Tractament de text).

Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment (Multimèdia).

Tractament de la informació numèrica (Full de càlcul)

• Presentació de continguts (Presentació). El seu objectiu és dissenyar presentacions gràfiques, integrant objectes de  diferent naturalesa, per presentar documentació i informació en diferents suports,  destinada a ser projectada impresa i/o publicada per Internet.

Aquest curs consta de 140 hores anuals distribuïdes en 4 hores setmanals.

INFORMÀTICA 3

El nivell del curs equival a la competència de nivell d’usuari en informàtica, COMPETIC 3.

COMPETIC 3

Per matricular-se a COMPETIC 3, i independentment del seu nivell de competència digital, l’alumne haurà de disposar del certificat ACTIC Mitjà o bé del certificat de superació del curs de COMPETIC 2 en un centre d’adults depenent del Departament d’Ensenyament o bé que estigui autoritzat a impartir aquest ensenyament.

Aquest ensenyament inclou 5 competències:

C4: Tractament de la informació escrita.
C5: Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment.
C6: Tractament de la informació numèrica.
C7: Tractament de les dades.
C8: Presentació de continguts.

Al CFA Lloret de Mar oferim cursos trimestrals per obtenir les competències següents: C4, C6 i C8. Cada competència es treballa durant un trimestre i per obtenir el certificat de COMPETIC 3 cal superar-ne dues.

Actualment oferim el curs de COMPETIC 3 en modalitat presencial i semipresencial: és obligatòria l’assistència a una de les dues sessions de classe setmanals. L’assistència a l’altra sessió és opcional.

Els dies en què l’assistència és opcional, els dediquem a resoldre dubtes, realitzar exercicis pràctics i reforçar els continguts treballats.

A més de l’obligatorietat d’assistir a una classe setmanal és necessària la realització de les tasques proposades a partir de les explicacions teòriques i el material complementari que es pot trobar al curs de Moodle. Es durà a terme el seguiment, orientació i comunicació amb el/la professor/a, mitjançant els diferents canals de comunicació acordats: tutoria, curs de Moodle (xat), correu electrònic i canal Telegram…

La superació de cadascuna de les competències treballades a COMPETIC 3 correspon a una persona usuària que té un ampli domini d’aquestes tecnologies i que disposa de capacitat per aprofitar al màxim les prestacions que ofereixen les tecnologies de la informació i la comunicació, de construir usos alternatius i de donar suport a altres persones perquè puguin millorar el desenvolupament de les seves competències.