TONI FERRER VICENS

Avui ens ha deixat en Toni Ferrer Vicens.
Primer de tot donem el nostre més intens condol a la seva dona Judith Albertí, a la seva filla Anna Ferrer i a la seva mare Anita Vicens. Sapigueu que des d’aquesta escola que era la seva compartim la tristor, la ràbia i el dol i que per poc que puguem farem el que ens sembla millor per mirar de mitigar-ho: recordar al nostre Toni.
Fem un xic d’història, com li agradava ell: durant l’any 1978, amb els primers ajuntaments democràtics, es va decidir contractar dos mestres pagats per la municipalitat, que varen portar a terme la tasca d’alfabetització en el local de l’associació de Veïns de Vilartagues i Tueda de Dalt.
A partir de l’any 1981 el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya hi destinarà un mestre, Antoni Ferrer, la qual cosa comportarà la possibilitat de l’obtenció del Certificat d’Escolaritat i el títol de Graduat Escolar.
I l’escola va anar creixent, canviant de local, des del minso garatge del carrer Almeria 129, a la cuina de l’Escola Bressol Municipal, a la Casa del Mar, fins que l’any 1995 es va construir el Centre Cívic Vilartagues. Ajuntament i Benestar Social van arribar a un acord per a la cessió del segon pis d’aquest Centre Cívic per a la seu de l’Escola d’Adults de Sant Feliu.
En aquests espais i altres hem compartit amb en Toni molt de fum, cerveses, riures, ocurrències, emprenyades, festes, sopars i soparets, celebracions internes i externes, il·lusions, projectes… Mestres i professores que han passat, estat, compartit, patit i gaudit amb infinitud d’alumnes de totes les edats i procedències. Des dels inicis fins al curs 2015-16 en Toni Ferrer en Toni ha estat el nostre Director. Però, per sobre de tot, el nostre company.
Recordem les seves estripades i fora de tota moda obres de teatre, amb alumnes i companys. Les seves pel·lícules sempre amb el toc d’humor i focalitzades a la memòria d’aquesta ciutat, des de la prehistòria a les ganxoneries. Recordem la seva capacitat titànica d’encomanar la seva dèria per la faràndula i el cinema a la resta del claustre i als alumnes. La seva vehemència en les opinions i en el tracte amb qualsevol, des de qualsevol alcalde a la substituta de més curta durada. Recordem les seves paraulotes i les seves expressions, autèntiques i grolleres. Recordem el seu “laissez faire” com a director, la llibertat, confiança i la manera tan volgudament simple de fer-te sentir a gust i despreocupat. Recordem el seu barret, el seu caminar, al nostre cor la seva família que s’ha fet un lloc dins el fer del curs a curs.
El que bonament intentem amb aquest escrit és preservar-lo. Com feia ell amb la seva fixació col·leccionista compulsiva de tota llei de papers, còmics, gravacions, objectes, treballs dels alumnes, maquinària inútil… Que la memòria ens ajudi a no deixar que la mort s’emporti del tot al nostre Toni.

1. CFA SFG Autor de l'article

La imatge és una caricatura que li fa fer Narcís Masferrer “Narmas”, protagonista de l’última pel·lícula que vam poder fer plegats. Sempre al cap i al cor, Toni estimat.