BENVINGUTS A L’ESCOLA D’ADULTS EL CLOT

L’Escola d’Adults del Clot és un centre públic, gratuït, plural i laic.  A l’escola d’adults es respecta la diversitat d’edat, sexe, cultura i opinió; s’hi facilita la reincorporació al sistema escolar, s’hi obren noves expectatives laborals i s’hi ofereix un espai nou de socialització amb tota mena de persones.

Va començar a impartir cursos el 1976, quan un grup de persones desinteressadament va decidir que el barri necessitava un centre per a adults. En aquell temps, una part important de la població treballadora no havia pogut cursar l’ensenyament elemental i era considerable la població analfabeta. Aquests eren, doncs, els col·lectius a qui anava destinada principalment.

L’Escola va anar canviant d’emplaçament. Va començar el seu camí com a escola al carrer Ter Nº 10, on compartia classes i aules amb l’escola infantil Sant Joan de Ribera. En aquella època hi varen començar a treballar els primers professors “oficials” i a les classes ja es podia aconseguir el Graduat Escolar. L’any 1988 l’escola es va tornar a traslladar, aquesta vegada a Consell de Cent, 325, on al llarg de deu anys va continuar creixent tant en professors com en oferta formativa. L’escola d’adults ja era part del barri.

L’any 1999, l’escola es torna a moure, ara al carrer Sant Quintí 42, on va compartir aules amb l’institut de Secundària Sant Josep de Calassanç. Finalment, l’any 2006, l’escola es va assentar per primera vegada al local propi, l’actual emplaçament del carrer Bilbao, 214. És centre de referència no només al barri de Sant Martí sinó a tota la ciutat, i una de les escoles d’adults amb més projecció i més alt índex de satisfacció entre els centres existents.

En tot aquest temps, l’escola ha anat adaptant la seva oferta acadèmica als grups socials als quals va destinada, molt diferents dels que varen començar a estudiar a finals dels anys setanta.