ACTIVITATS SEGON TRIMESTRE

Durant el segon trimestre de curs hem fet diverses activitats, celebracions i visites culturals. Us fem un resum.

ACTIVITAT DE LECTURA DE “SIN NOTICIAS DE GURB”, D’EDUARDO MENDOZA

L’alumnat de GES1 i GES2 ha participat en diverses activitats de dinamització del llibre de l’Eduardo Mendoza ,dintre del Projecte Lectura Fàcil potenciat pel Consorci d’Educació de Barcelona. El taller que va agradar més va ser la posada en pràctica de l’aplicació Literapolis amb el mòbil.  El projecte s’ha adreçat a tot l’alumnat de GES del centre dins el mòdul de llengua castellana i encara continuarem treballant-hi durant el tercer trimestre.

DIA INTERNACIONAL DE LA NENA I LA DONA A LA CIÈNCIA

Com cada 11 de febrer volem visibilitzar i fer difusió de la importància del paper de la dona a la ciència, així com animar a estimular vocacions científiques.

VISITA MUSEU DE LA HISTÒRIA DE LA IMMIGRACIÓ A BARCELONA

El 19 de febrer vam visitar el Museu de la Història de la Immigració a Barcelona, en el marc dels mòduls de ciències socials de GES.

XERRADES D’ORIENTACIÓ

El 23 de febrer van començar les xerrades d’orientació adreçades a alumnat de GES i dels cursos de preparació de la prova d’accés a cicles formatius de grau superior i accés a la universitat per a més grans de 25 i 45 anys. Tot i que molts estudiants tenen clar què faran en acabar els estudis a l’escola, aquestes xerrades serveixen per aclarir dubtes i obrir perspectives de formació. Hem d’agrair als professionals del Punt d’Informació Juvenil de Sant Martí la seva col·laboració.

CELEBRACIÓ DEL DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

El 8 de març vam inaugurar l’exposició “Dones escriptores”. Alumnat i professorat de l’escola van preparar diferents infografies sobre dones escriptores dels cinc continents i també es van realitzar gravacions de fragments de l’obra de les autores. Cada escriptora està vinculada amb un codi QR, de manera que amb la càmera del mòbil podem llegir aquest codi i aprendre’n més de cadascuna d’elles. Molts dels pòsters estan també penjats al passadís d’entrada a l’escola.

SORTIDA AL CINEMA EN ANGLÈS

El mateix dia 8, gairebé 50 estudiants i professors del centre  vam anar al cinema a veure en versió original subtitulada la pel·lícula “La vida de Marie Curie”, que mostrant la importància per a la ciència d’aquesta científica guanyadora de dos premis Nobel.

VISITA AL MONESTIR DE PEDRALBES

El 5 de març vam poder gaudir d’un exemple magnífic de gòtic a la ciutat de Barcelona, el Monestir de Pedralbes.

REUNIÓ DE DELEGATS I DELEGADES

El passat 5 de març vam tenir lloc la segona reunió de delegats i delegades. L’equip directiu va fer un resum i valoració de com havia anat aquesta primera part del curs i va traçar les línies de com aniria el final de curs i una primera aproximació al curs proper.

VISITA AL MUSEU NACIONAL D’ART DE CATALUNYA

El dimarts , 9 de març  vam fer una sortida amb els estudiants de GES al MNAC i van participar al taller “Art, dona, memòria i lluita”.