ACTIVITATS PRIMER TRIMESTRE

Durant el primer trimestre de curs hem fet diverses activitats extraescolars i culturals, sortides,  exposicions i xerrades. Us en fem un resum.

SETMANA DE LA SOSTENIBILITAT

Durant la setmana del 21 al 25 de novembre vam celebrar la Setmana de la Sostenibilitat, com a punt d’inici de la transformació del centre cap a una escola més sostenible i compromesa amb el medi ambient. Va tenir lloc la xerrada “Emergència climàtica” a càrrec de l’educador ambiental José Antonio Ruiz, es va mostrar l’exposició “Sense biodiversitat no hi ha vida”, d’Ecologistes en Acció i vam instal·lar els nous contenidors de recollida selectiva als espais del centre. A les aules vam parlar de sostenibilitat i dels ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible), alumnes de GES van fer una enquesta per conèixer els hàbits i el compromís mediambiental de la comunitat educativa, a més d’elaborar cartells de difusió i sensibilització.

XERRADES I SORTIDES CULTURALS

Al llarg del trimestre hem fet diverses activitats extraescolars i complementàries, algunes obertes a tot l’alumnat de l’escola i d’altres vinculades a algunes matèries. Hem visitat la Barcelona romana, hem anat al teatre a veure “Romeo i Julieta”, hem visitat la Sagrada Família i el mirador de la Torre Agbar, també hem anat a la Biblioteca El Clot Josep Benet, s’han fet dues xerrades de la Marató de TV3 dedicada enguany a la salut cardiovascular i hem participat en activitats d’orientació a Barcelona Activa.

PROGRAMA DE RÀDIO “LA VEU DEL CFA EL CLOT”

Ja està disponible a la plataforma Ivoox el primer programa de ràdio fet pels alumnes de GES1 en col·laboració amb Radio Ateneu del Clot. El projecte de col·laboració entre la Ràdio Ateneu del Clot i la nostra escola va començar al juliol i s’ha concretat al llarg del primer trimestre i s’emmarca com a projecte de la matèria de Llengua Castellana. Gràcies a l’esforç del professorat i el suport de l’Ateneu del Clot, el primer programa ja està disponible i al segon trimestre es publicarà el segon.

AQUÍ podeu escoltar el programa.

ACTIVITATS DE FINAL DE TRIMESTRE

Hem construït el nostre particular i tecnològic calendari d’advent. Els participants havien de llegir cada dia el codi QR corresponent a la data i respondre la qüestió que se’ls plantejava. Si la resposta era correcta obtenien una paraula clau per afegir al seu passaport d’advent. Un cop finalitzat s’havia d’introduir en una bústia, coneixent-se el guanyador a la festa de Nadal. Com era tradicional abans de les restriccions de la pandèmia, hem celebrat la festa de Nadal amb sorteig de pernil i panera, pica-pica i brindis final.