Història

L’escola d’adults Canyelles va sorgir de la necessitat evident de comptar en el barri amb els recursos adients per millorar el nivell cultural i formatiu de les persones que hi viuen. La lluita i la decisió de molts veïns i veïnes per millorar les condicions de l’ensenyament dels seus fills i filles comptava també amb una opció clara per l’educació permanent.

• El gener de 1984 va començar amb dues mestres fent classes d’alfabetització en aules de l’escola Tomàs Moro. Evidentment, al llarg d’aquests anys l’escola ha ocupat diferents espais. Com a aula va ser ubicada també durant un temps a l’Associació de Veïns , incorporant-se l’Encarna Pomareda al novembre de 1991 per fer front al creixement del nombre d’alumnes i poder atendre les persones de PIRMI.
    El curs 1994 – 1995, ja com a centre, van ser inaugurades les instal·lacions de la Ronda Guineueta Vella 22, aconseguides per la insistència del professorat i alumnat davant del Departament de Benestar Social del què depenia llavors la formació de persones adultes. En aquest moment el professorat va augmentar en una persona.
  • El curs 2000 – 2001 s’introdueix l’oferta del Curs de Preparació per les Proves d’Accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà
  • El curs 2001 – 2002 va ser l’ultim curs que es va impartir el curs de Graduat Escolar.
  • El curs 2004 – 2005 s’introdueix l’oferta del Curs de Preparació per les Proves d’Accés a Cicles Formatius de Grau Superior.
  • El curs 2007 – 2008 el claustre es va ampliar amb una professora més de secundària de l’àmbit cientificotècnic i es va oferir el 3r nivell d’informàtica.
  • El curs 2008 – 2009 es va començar a impartir el curs d’Anglès Funcional.
    9 de 29
  • L’1 de gener de 2009 vam passar a formar part del Consorci d’Educació de Barcelona.
  • El curs 2013 – 2014 es va començar a impartir el 3r nivell d’Anglès i el Competic 3. Es va reconvertir una plaça del centre en dues mitges jornades de professorat de secundària, passant el claustre a estat format per 6 persones (3 de primària i 3 de secundària)
  • Al curs 2015 – 2019, gràcies a l’esforç de tota la comunitat educativa, l’escola va traslladar-se a la seu actual al carrer Juan Ramón Jiménez 14, ocupada anteriorment per l’alumnat d’educació infantil de l’escola Tomàs Moro. El nou edifici d’una planta té 6 aules àmplies ben il·luminades, com espai suposa una millora considerable que dona dignitat a les persones que treballem i que estudien, i que beneficia al barri i a la ciutat de Barcelona
  • Al curs 2015 – 2018 s’han millorat les instal·lacions i materials. A més s’han implantat els estudis de CAM i reforçat l’acció tutorial per tal d’impulsar una línia de escola inclusiva i adaptada a les necessitats de col·lectius joves amb carències formatives importants. Això ha permès a molts d’ells reprendre el fil de la seva formació i orientar-se cap al món laboral i la inserció social pròpia de la vida adulta. En el darrer curs també s’ha inicial el curs PEAI