EL SECTOR TERCIARI

El sector terciari d’una economia (també conegut com a sector dels serveis o sector dels servicis)[1] és una de les tres categories industrials d’una economia (les altres són: el sector primari, relacionat amb l’extracció i/o el desenvolupament dels recursos naturals, i el sector secundari, relacionat amb la indústria de manufactura).

Els serveis es defineixen en la literatura econòmica tradicional com a “béns intangibles”, i són el conjunt d’activitats que busquen respondre a una o més necessitats d’un client,[2] i poden ser serveis públics,[3] privats o mixtos. El sector terciari inclou l’oferiment de serveis ja sigui a altres negocis i indústries o als consumidors finals. Aquest sector inclou les activitats de transportdistribució i venda dels béns d’un productor al consumidor, com és el cas de les vendes minoristes i majoristes. També inclou serveis personalitzats com ara l’entretenimentrestaurantseducacióbancsturisme, els serveis de sanitat, les franquícies, els mitjans de comunicació i les companyies d’assegurances.

Des de la dècada del 1960, els països industrialitzats han experimentat un canvi substancial de llurs economies d’una concentració del sector primari o secundari cap a la concentració del sector terciari. Encara que la primera economia a seguir aquest camí va ser el Regne Unit, la velocitat amb què les altres economies han fet o estan fent aquesta transició cap al sector dels serveis (sovint coneguda com l’economia postindustrial), s’ha accelerat amb el temps.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>