Setmana de la ciència’22 “Descobrim el cosmos”

Una vegada més des del CFA Berguedà hem volgut celebrar la Setmana de la Ciència i ho hem tornat a fer de la mà del biòleg i divulgador Salvador Puigmartí de Cuiol Nature.

Així ha estat com aquest dimarts, alumnes de diferents ensenyaments del centre s’han endinsat en un viatge de descobriment del cosmos. Han viatjat a través de galàxies, planetes i milions d’estrelles i també, s’han posat gairebé a la pell dels astronautes ja que han pogut simular la sensació d’estar a l’estació espacial internacional. Tot ha estat possible a través de les imatges que es projectaven a la cúpula del planetari.

“Què petits som en un univers infinit”, “Hi ha vida a altres planetes?” es qüestionaven els alumnes.

Ha estat una sessió molt didàctica on els alumnes han plantejat preguntes interessants, algunes d’elles difícils de respondre, han après a identificar les constel·lacions principals, a diferenciar els planetes de les estrelles, i han pogut conèixer alguns dels secrets de l’Univers.

Una activitat per despertar la curiositat i l’interès per l’entorn que ens envolta.