L’alumne Josep Quevedo presenta el seu nou llibre per St. Jordi al CFA Berguedà

Aquest passat dijous, amb motiu de la diada de Sant Jordi, al CFA Berguedà hem organitzat la presentació del nou llibre d’en Josep Quevedo, alumne del nostre centre. El llibre porta per títol “La huelga textil de 1931 en las comarca del Bages y del Bergueda. Una lucha femenina”.

L’autor ha exposat les diferents parts de l’obra i ha explicat com s’ha documentat per tal de poder reconstruir els fets d’una vaga que va durar més de mig any i que va acabar amb derrota per les treballadores.

Així mateix, s’ha pogut reflexionat sobre les contradiccions en el sí de la Segona República i sobre què va representar l’anarcosindicalisme a casa nostra, un model de sindicalisme basat en l’horitzontalitat i la lliure federació. Finalment també hem pogut debatre al voltant de la naturalesa del règim franquista que va esclafar la Segona República i sobre el mateix significat de la paraula feixisme. Ha estat una presentació interessant en la que hem pogut reviure episodis molt interessants de la nostra història propera.

Redacció: Xavier Vall (docent àmbit social)