“Ciberseguretat i bons hàbits a Internet” Xerrada a càrrec dels Mossos d’Esquadra

El passat 20 de desembre vam poder tornar a comptar amb la col·laboració de l’Albert i el Francesc, membres del cos dels Mossos d’Esquadra per parlar de ciberseguretat.

Era una xerrada oberta a tot l’alumnat del centre perquè creiem que és molt important que puguin conèixer quins perills ens podem trobar a la xarxa, com els podem prevenir i fins i tot, solucionar. En aquest cas, van participar els alumnes de Competic 1 i Competic 2, GES i Instrumental, a més a més, els alumnes de competic ja havien estat treballant continguts sobre ciberseguretat i bons hàbits a les xarxes durant aquest 1r trimestre.

En aquesta xerrada vam poder aprendre quins són els bons hàbits digitals i perquè és tan important i necessari el fet de protegir-nos també a internet. En una societat on l’exposició a les xarxes socials és tan activa, moltes vegades no s’apliquen les precaucions suficients i la nostra presència digital no passa desapercebuda per multitud d’oportunistes malintencionats que miren de minvar la nostra seguretat personal o econòmica en estafes, robatoris i maldecaps, que sovint poden acabar amb conseqüències psicològiques negatives pel consumidor. Cal recordar que l’ús o l’addicció a les tecnologies digitals, ens haurien de tenir en alerta permanent. Així mateix, ens ha parlat de les conseqüències en l’àmbit legal i dels drets que hauríem de protegir alhora de fer ús de les xarxes socials i en general en l’ús digital de compres i cessió de dades personals. Recordar que la denúncia en cas d’estafa i sospita d’un ús inadequat de les nostres dades o del nostre capital digital és necessària per què el cos de Mossos d’Esquadra –especialitzat en ciberseguretat– pugui aplicar les accions necessàries i procurar així per la seguretat i bé de la ciutadania.

La xerrada va tenir una molt bona acollida per part de l’alumnat, van realitzar preguntes molt interessants i van comentar situacions en que s’havien trobat.