Viure en la provisionalitat

El nostre centre compleix deu anys aquest nou curs acadèmic, inaugurat el juny del 2010, sempre ha estat entre mòduls prefabricats. Una ubicació que ni tan sols van estrenar els seus alumnes i professors; va ser herència de l’última escola que tenim a prop (Escola Mont-roig), que també va patir la provisionalitat.

Malgrat la precarietat evident, el projecte educatiu està ben valorat per les famílies, ja que es continuen matriculant tant fills, com pares i avis; tot i saber que passaran, un any o més de ben segur, entre mòduls. No tenim espais comuns bàsics com una sala d’actes o laboratori, i la biblioteca es transforma en una aula polivalent per acollir classes i fer de sala de professors per les reunions de claustres i consells escolars.

Ja són deu anys fent classes de manera ininterrompuda en aquests barracons. Han passat molts alumnes en habitacles dignes però alguns petits com la biblioteca, no apta per arribar a la ràtio dels nostres ensenyaments.

Gràcies a l’Ajuntament, a dotacions econòmiques del departament i a iniciatives del claustre i del consell escolar; hem pogut mantenir ben conservats els mòduls. El bon equip humà existent deu ser una de les raons per a que el centre hagi mantingut l’èxit al llarg d’aquests deu anys.