Un centre cada cop més internacional i globalitzat

L’Escola d’Adults és cada any més plurinacional i entre aquest curs i l’anterior s’han escolaritzat alumnes de fins a 13 països. N’hi hagut de Canadà, Nicaragua, Hondures o Ghana, per exemple, malgrat que la nacionalitat majoritària és la marroquina i la segona, la senegalesa. El tercer lloc és per a Romania. Entre altres nacionalitats comptem amb alumnes de Xina, Brasil, Colòmbia, Ucraïna, Gàmbia, Algèria,…

Cal afegir que actualment la majoria no  arriben directament d’un altre país sinó d’altres llocs d’Espanya, en moviments motivats per un canvi de treball propi o de les seves famílies. Com més joves són els alumnes, més ràpidament aprenen el català i el castellà, s’integren al sistema i tenen tantes perspectives d’èxit com qualsevol altre, amb cursos com els de Preparació a les Proves d’Accés a Grau Mig de Formació Professional.

El repte de futur del centre dins de l’actual Transformació Educativa inclou la globalització de tot l’alumnat el qual el fem partícip dels grups de discussió, tant a nivell d’aules com en les reunions de delegats de classes.