Segona oportunitat

El Centre de Formació d’Adults (CFA) Balaguer ajuda cada curs a unes tres centes persones a aprendre a llegir i escriure, a aconseguir la prova d’accés a formació professional o aprendre idiomes

Ajuda a preparar les proves d’accés a formació professional, a aprendre idiomes i obtenir títols oficials i millorar competències informàtiques de forma pràcticament gratuïta. Es tracta del Centre de Formació d’Adults (CFA) Balaguer, un recurs molt necessari per a oferir les oportunitats que facin falta a tot aquell que ho necessiti.

L’Escola d’Adults compta des d’alumnes de 16 anys que preparen la prova d’accés a formació professional fins a alumnes de 70 anys estudiant informàtica. Es dóna un servei general a tota la societat. Especialment a aquells que no van poder o voler formar-se en el seu moment i ara ho necessiten per a la seva vida laboral o simplement per ànsies de coneixement. Només pagant les despeses de material, es pot aconseguir una titulació oficial en cadascun dels seus ensenyaments.

Un equip de quatre docents ha de fer front a un important volum de treball i a l’organització de classes per a uns alumnes que solen arribar a tres cents al llarg del curs. El centre està obert en horari de matí i tarda, excepte el divendres que s’obre només en horari de matí. És una feina sacrificada però molt satisfactòria pel professorat.

En marxa l’associació d’amics del CFA Balaguer

Per donar més serveis en un futur proper, s’ha creat l’Associació d’Amics del centre, engegat de moment pel professorat del centre; amb la intenció de poder donar més classes de llengües, de manera voluntària i fora de l’horari escolar, a aquelles persones que ho necessitin.

Si la demanda ho exigeix i es pot comptar amb personal voluntari, es deixaran les aules per poder exercir nous ensenyaments com llengua francesa.