L’economia del teu dia a dia, un taller d’educació financera

L’ús dels diners afecta a tothom i, per tal que les finances no provoquin maldecaps, és important identificar i controlar els propis ingressos i despeses. Una bona eina per gestionar la nostra economia del dia a dia és elaborar un pressupost personal o familiar.

Els alumnes del Curs de Preparació a Cicles de Grau Mig rebran, el proper divendres 31 de març, el taller impartit per un professional de les finances d’ EFEC (Educació Financera a les Escoles de Catalunya): “L’Economia del teu dia a dia”, però queda oberta a tothom fins completar els 30 assistents.

El taller introdueix l’alumnat a les finances personals. Recalca la importància d’administrar adequadament els diners per assegurar el benestar financer present i futur. A banda de gestionar les despeses, aquest taller tracta també els impostos: perquè es paguen, quines tipologies tenen i quin perjudici té el fet de no fer-ho.

En el taller es poden desenvolupar i treballar aspectes com els tipus d’ingressos i despeses i la importància del pressupost com a eina de planificació de l’economia personal. Els pressupostos, nòmines, l’economia del sector públic i els impostos també es poden tractar en aquesta xerrada que tindrà lloc a l’aula 2.

Vols saber com fer un pressupost? Vols entendre com funciona una nòmina i la seva retribució bruta? Vols entendre com funciona l’IVA? Encara queden places, apunta’t al teu tutor.