Dia trist pel CFA Balaguer

Avui és un dia trist pel CFA Balaguer, ens suprimeixen el curs del GES (Graduat en Educació Secundària).  Balaguer es queda sense cap centre públic que pugui donar el títol de Graduat en ESO a majors de 18 anys.

Ens tanquen el curs de GES en el que tenim actualment 9 alumnes matriculats. És un número baix però creiem que anàvem en augment.

No tenim temps de reacció: les preinscripcions de les escoles d’adults són a finals de juny i les ofertes formatives i plantilles es decideixen al maig. No sabem quants alumnes estarien interessats de cara al curs vinent.

Parlem de la Noguera, la comarca més gran de Catalunya en extensió i el CFA Balaguer, un centre que ha acollit a alumnes fins i tot, d’altres comarques: Urgell, Pla d’Urgell, Segrià i Pallars Jussà. Creiem que el Graduat en Educació Secundària és un servei necessari ja que seguim rebent trucades i visites de gent interessada en treure’s el títol, però de cara al curs 2018/19 no oferirem el curs. Amb aquesta pèrdua, tot aquell ciutadà de la Noguera, major de 18 anys, que es vulgui treure el certificat en Educació Secundària, haurà de desplaçar-se a Lleida o Mollerussa, ciutats més properes on es fa el curs. De retruc, el CFA Balaguer perd una plaça docent i es queda amb només quatre places de professorat pel curs 2018/2019.

Sap greu pels 9 alumnes que actualment estan cursant el GES al nostre centre i que la majoria hauran de deixar el curs a mitges, per acabar-lo en algun altre lloc o on line.

Des del nostre centre, seguim creient en el curs de GES i en l’Administració, de manera que si en un futur proper, arribem a una llista de quinze o més estudiants interessats en fer el curs, la farem arribar al Departament per a que es replantegi tornar-lo a obrir.

Creiem que és un servei necessari per la societat donar facilitats per treure’s el Graduat.