Comencem el nou curs escolar peculiar defensant l’educació

Els docents del centre ens hem incorporat aquest dimarts. Sembla un curs diferent, amb les seves mesures de protecció, però amb les piles ben carregades per endegar un nou projecte.

El curs pels alumnes començarà el proper dia 21 amb mascareta obligatòria i amb entrada i sortida escalonada al centre, entre altres mesures.

Una altra novetat és el fet de ventilar les aules entre diferents grups-classe el màxim temps possible. Davant d’un nombre elevat de casos que tingui afectació general, la decisió que s’hagi de prendre serà competència del centre juntament amb les autoritats sanitàries i educatives. Si un alumne dóna positiu, ha d’estar-se en aïllament domiciliari un mínim de deu dies des dels inicis dels símptomes. S’estudiaran els seus contactes estrets (a menys de dos metres durant més de 15 minuts sense mascareta) des de les quaranta-vuit hores abans dels símptomes, als quals es farà PCR i hauran de fer quarantena catorze dies independentment del resultat.

El claustre de professors intentarà que el centre funcioni de manera que estigui obert en els propers mesos, sempre que la situació epidemiològica ho permeti. Som conscients dels dubtes i incerteses que genera la tornada a les aules, però remarquem que el centre és i serà molt més segur que altres espais. Estem contribuint, amb la feina de totes i tots, a consolidar un dret democràtic fonamental: l’educació.