Acord amb Xnet per garantir millor la privadesa online

L’acord signat pel departament d’Educació i l’entitat Xnet servirà per estudiar alternatives a les eines de Google, de cara al proper curs escolar. Es busca una digitalització dels centres que respecti la seguretat i la privacitat en l’aprenentatge online.

L’acord s’ha agilitzat en les últimes setmanes arran de la virtualització de les aules per la pandèmia i respon a la demanda de Xnet i diversos centres educatius. Fins ara, la plataforma que s’utilitza en més de la meitat dels centres educatius és Google, però ara molts usuaris estan preocupats per l’ús que se’n fa de les dades, doncs no sembla un mitjà del tot transparent. Durant els mesos de juny i juliol, l’associació i el Govern analitzaran com es poden aglutinar eines ja existents en una suite que garanteixi la privadesa de les dades.

En moments com l’actual, d’emergència educativa, és clau oferir el màxim d’alternatives als centres, per a que cadascun pugui escollir les eines que vol utilitzar. Entre les companyies que podrien proporcionar el magatzematge de dades hi ha Nextcloud i Moodle entre altres. No es vol prohibir cap plataforma sinó donar més opcions a cada centre, sabent la seguretat de cadascuna.

Pretty woman