Formació instrumental

Nivells: Els continguts d’aquesta formació s’organitzen en tres nivells:
  • Instrumental 1
    • Adreçat a les persones nouvingudes que no saben llegir ni escriure. Correspon a tot el procés d’aprenentatge de la lectoescriptura en llengua catalana, així com una aproximació a la matemàtica i facilita els processos d’adaptació i d’inserció social, on tindran el primer contacte amb la cultura del país.
  • Instrumental 2
    • Adreçat a persones amb dificultats de lectoescriptura en llengua catalana. Consolidació dels mecanismes de lectura i escriptura i els coneixements sobre l’entorn social i natural.
  • Instrumental 3
    • Adreçat a persones que dominen els coneixements bàsics de la comunicació oral i escrita i que volen obtenir una certificació bàsica. S’amplien els coneixements anteriors fins a assolir els objectius generals del cicle.

La superació d’aquests cursos equival al Certificat d’Estudis Primaris.

• Durada
    • De Setembre a Juny
  • Horaris
  • Instrumental 0 (110h)
  • Instrumental 1 (280h)
  • Instrumental 2 (280h)
  • Instrumental 3 (350h)
  • Currículummano-apuntando-hacia-arriba_3
  • Recursos
    • Dossiers elaborats pel professorat del centre.
    • Ús de material multimèdia.
  • Avaluació
    • El professorat fa una avaluació contínua de l’alumnat al llarg del curs.
    • A final de curs es lliura un certificat amb la qualificació d’Apte o No Apte, a partir d’una assistència mínima del 80%.
  • Promoció de curs i/o obtenció de certificació
    • La superació d’Instrumental 3 permet a l’alumnat obtenir el Certificat d’Estudis Primaris i la possibilitat de continuar estudiant Ensenyaments Bàsics (Llengua Catalana, Llengua Castellana o ensenyaments secundaris/GESO).