Caminada guiada pel riu Llobregat

Sortida guiada pel riu Llobregat. Introducció a la història, la flora i la fauna de l’entorn fluvial. Una oportunitat per conèixer millor el nostre entorn natural. Demana la reserva al teu tutor.

Sortida a la Barcelona de la Guerra Civil

El dijous 28 de març, alumnes del GES II del CFA Garrosa van poder apropar-se als esdeveniments que es van produir a Barcelona durant la Guerra Civil. En paraules de Pedro, el nostre guia:

“Fue un viaje con muchas curvas, donde lo importante no fueron ni fechas ni nombres, sino ese viaje por el corazón, tanto literal como metafórico, de la ciudad. En esta ocasión, porque siempre es un pelín diferente, en la ruta sintetizamos los emocionantes hechos de julio del ’36 (plaza Catalunya), los funestos sucesos de mayo del ’37 (la Rambla), los nefandos bombardeos del ’38 (plaza Villa de Madrid y plaza Nova) y la construcción del relato de la Guerra ya en el ’39 (plazas Sant Felip Neri y Sant Josep Oriol), donde dejamos de hablar de la historia de la Guerra y empezamos a hablar de la guerra de la Historia. Cualquiera de estos temas hubiera dado por sí solo para una ruta entera y siempre quedan cosas en el tintero: la hambruna, los refugiados, los quintacolumnistas, las colectivizaciones… Y las mujeres, porque es imposible explicar la Guerra sin el decisivo papel que las mujeres tuvieron en ella.”

Definitivament la visita va ser una experiència inoblidable i ens quedem amb ganes de tornar aviat.

Important women who changed history

Els alumnes d’Anglès 2 matí han revisat el temps verbal en passat a través de biografies de dones importants que han marcat la història. Si entreu a la notícia podreu veure les seves creacions.
We hope you enjoy the texts!

Celebrem el 8 de març al CFA Garrosa

Amb una jornada no en tenim prou! La reivindicació és una comesa diària.
Aquests dies hem celebrat la Setmana de la Dona al centre amb diferents activitats i propostes per a tots els cursos.
“Prefereixo una llibertat perillosa que una servitud tranquil·la”. María Zambrano, intel·lectual, filòsofa i assagista.

Mil anys d’art

Els alumnes de GES I i II del CFA Garrosa visiten el Museu Nacional d’Art de Catalunya. Gràcies a la visita guiada “Mil anys d’art” i al nostre guia, en Pau, hem pogut endinsar-nos en una interessant mostra representativa de l’art a Catalunya des del romànic fins a començaments del segle XX. En Pau ens ha ajudat a entendre les diferents expressions artístiques i la seva evolució. Molt interessant el pantocràtor de Taüll, els retaules gòtics, la selecció d’obres del renaixement i les del segle XIX. Ens sentim agraïts i amb moltes ganes de tornar.

Taller de consum amb els alumnes de GES I i GES II

L’alumnat de GES 1 I de GES 2 ha realitzat un taller organitzat per l’ Escola del Consum de Catalunya (servei públic creat per l’ Agència Catalana del Consum de la Generalitat de Catalunya). L’ objectiu del taller ha estat treballar diferents conceptes relacionats amb el consum d’una forma global i incidir, sobretot, en continguts actitudinals. Els alumnes han reflexionat sobre els hàbits de consum responsable, solidari i respectuós amb el medi ambient. El taller ha estat molt dinàmic i participatiu.

Crossover de Castellà 1 i Anglès 2

Crossover
Un cop més hem repetit activitat! Aquest cop voluntaris dels grups de Castellà 1 i Anglès 2 s’han trobat per a practicar conversa. De ben segur ho tornarem a fer.

«Aprendre un altre idioma no és només aprendre paraules diferents per les mateixes coses, sinó aprendre una altra manera de pensar sobre les coses», Flora Lewis

Visita als cinemes Girona per veure la pel·lícula “The conductor”

El dimecres 21 de febrer un grup d’alumnes d’anglès vam anar a veure la pel·lícula “The conductor” als cinemes Girona de Barcelona. L’experiència va ser molt enriquidora i als alumnes els va agradar molt ja que van poder entendre algunes expressions i vocabulari treballat a classe.

Alumnes del CFA Garrosa d’instrumental 1 i 4 visiten la biblioteca Les Voltes

El passat 24 de gener els grups de Formació Instrumental 1 i 4 vàrem anar de visita a la biblioteca municipal. Vàrem sortir amb les mans plenes. Tu has anat a la biblioteca?

«Davant certs llibres, hom es pregunta: qui els llegirà?

I davant de certes persones, un es pregunta: què llegiran?

I a la fi, llibres i persones es troben.»

André Gide, escriptor francès guanyador del Premi Nobel de Literatura el 1947.

Flamenkat, visita al Palau de la Música

Els alumnes del CFA Garrosa gaudeixen de l’espectacle Flamenkat al Palau de la Música.