Projecte d’aprenentatge i servei amb la Universitat de Vic

Un curs més, el projecte compartit entre l’alumnat  del Grau de Mestra de la Universitat de Vic i els docents i alumnes de Formació Instrumental, ha estat enriquidor i ple d’emocions.

Aquest curs, l’alumnat universitari ens va visitar durant el mes d’octubre i descobrint els racons de la nostra escola, la nostra manera de treballar i el nostre projecte d’escola. Van passar un matí a les nostres classes, coneixent els nostres alumnes i poden veure com treballaven tot donant-los un cop de mà.

Després de la visita, es van posar a treballar de valent en preparar-nos dues propostes didàctiques per als nostres alumnes de Formació Instrumental; “Exploradors de la Sal” i “Calendaris del món”.

Durant el segon trimestre hem fet un recorregut pel món de les mines, on es troben a la nostra comarca i la resta de territori, els usos de la sal, les condicions laborals del miners abans i ara. Fins i tot, vam acabar visitant les mines de sal de Cardona. Per altra banda, també hem descobert les diferències entre diferents calendaris; el gregorià, el musulmà i el xinès comparant-los, descobrint les principals tradicions o els noms del mesos. Ha estat sorprenent que segons el calendari que seguim podem viure en el present, en el passat o inclús en el futur! Us animem a descobrir-ho!

I finalment, aquest mes de maig vàrem visitar la Universitat de Vic on l’alumnat ens va rebre, ens va fer una visita guiada per les instal·lacions i vam compartir una sessió molt emotiva on alguns dels nostres alumnes varen poder explicar com havien anat les activitats què havien après i mostrar els seus treballs i productes finals.

Sense cap dubte,  és tota una experiència d’aprenentatge mutu i interessos compartits.  Us deixem aquí un recull d’imatges d’un dia molt especial.