Emotiva visita de la Laila Karrouch

El dimecres 22 de maig ens ha visitat la Laila Karrouch, escriptora nascuda a Nador i autora del llibre “Un meravellós llibre de contes àrabs per a nens i nenes”. Seguint la proposta de l’Àrea de Treball LIC del nostre centre.  els Ensenyaments de Llengües i els de Formació Instrumental  han treballat diferents contes del llibre, pendents de la visita de la seva autora.

La visita al nostre centre de la Laia  Karrouch forma part del programa del Departament de d’Educació juntament amb el de Cultura anomenat “Autors a les Aules”. Aquest programa pretén promocionar la literatura catalana i el foment de la lectura. Aquest programa permet que els nostres alumnes puguin tenir contacte directe amb escriptors/es i establir-hi un diàleg al voltant dels seus llibres i d’altre temes relacionats amb el fet literari, l’ofici d’escriure, el procés de creació i així com la seva trajectòria vital.

La xerrada de la Laila no ens ha deixat indiferents, ja que ha compartit amb nosaltres els fets vitals que han marcat la seva vida i que han fet que sigui la dona que avui és. Ella ens ha explicat que en  el seu llibre biogràfic  “De Nador a Vic”, lectura obligatòria en molts centres educatius, explica el què va viure de petita, desde que el seu pare va marxar a Catalunya quan ella sols tenia uns mesos d’edat fins que amb 8 anys va viure l’angoixa d’haver de deixar el seu país sense entendre res. Ha parlat de la seva arribada a Catalunya, de la seva adolescència, els valors i expectatives que tenien la seva família vers ella,  així com de tots aquelles vivències que l’han marcat al llarg dels anys.  La Laila ha estat una dona que ha evolucionat i que mica en mica ha trobat el seu camí i allò que ella realment volia ser.  S’ha trobat amb obstacles, ha hagut de trencar alguns esquemes preestablerts i ha acabat tenint la certesa que només ella havia de decidir el seu camí. Ella  també ens ha explicat que, escrivint, va trobar la manera d’explicar i gestionar tots els sentiments i emocions reprimides al llarg dels anys. Ara, combina el seu ofici d’Infermera amb la seva passió, l’escriptura.

Després d’escoltar-la, els alumnes han pogut preguntar-li totes aquelles inquietuds que tenien vers ella; des de com és el seu procés de creació d’un llibre, quantes obres ha escrit, quin és el seu paper com a mare, com es va sentir en alguns dels records que ens ha explicat… Ha estat emocionant, enriquidor i una experiència compartida de que ben segur recordarem.

Només podem que dir-li: gràcies Laila per haver compartit amb nosaltres uns moments tan especials!