SORTIDA TARRACO ROMANA

Divendres passat, 4 de noviembre, els nens i nenes de  4t, 5è i 6è van fer una sortida a Tarragona per tal de conèixer més coses sobre la historia, costums i forma de vida dels Romans, a més de veure el llegat que ens van deixar en les restes arquitectòniques que queden d’aquella época.

Els i les alumnes de 5è, a més, aprofunditzen sobre aquest tema en el seu projecte. Aquí us deixem algunes de les seves impressions sobre la sortida:

Aquest trimestre hem anat a Tarragona a veure coses que ens van deixar l’antiga civilització romana, com ara l’amfiteatre, el circ, l`aqüeducte, etc.

Primer de tot ens van ensenyar una maqueta xulíssima i enorme de com era la ciutat en l’època romana (el fórum provincial era enorme i el Temple de l’emperador estava on ara hi és la Catedral).

Ens va tocar un guia molt amable que ens va explicar moltes coses de l’antiga Tarraco romana. Algunes ja les sabíem gràcies al projecte que estem fent, però d’altres ens van sorprendre molt o ens van semblar curioses. Totes ens van semblar interessants, com per exemple:

–  que va ser el famós Juli Cèsar qui comandava les tropes quan van arribar a Tarraco.

–  que un emperador romà, August, va viure aquí durant 2 anys (a causa d’una enfermetat) i va elevar Tarraco a ciutat imperial.

– que van haver de construir l’amfiteatre fora de les muralles perquè ja no quedaba espai.

– que als gladiadors perdedors no sempre  els condemnaven a morir, ja que eren un negoci.

– que els aurigues (participants de les curses de carros) eren tan famosos com ara els futbolistes.

– La llegenda de la lloba Capitolina, Ròmul i Rem, que hi ha una estàtua a les muralles.

I moltes altres coses més!

També ens va agradar moltíssim veure les construccions que encara queden d’aquella época i saber com les feien: part del circ, on vam baixar als passadissos subterranis; part del fórum; la muralla i saber com la van construir; la Torre del Pretori; els carrers… Però, sobre tot, l’Amfiteatri i l’Aqüeducte (Pont del Diable) on vam caminar per la part més alta, per on circulava l’aigua! Ens ho vam pasar molt bé jugant pels voltants!

I aquest ha estat el resum de la nostra excursió. Us deixem unes fotos clickant a la foto principal.

Per veure les imatges, fes Click a la foto: