Els nens i les nenes de P3 aquest tercer trimestre estem treballant el projecte: el cargol.
Vam començar el projecte a partir d’un cargol que la mestra va portar a la classe. El vam mirar, tocar i vam decidir muntar una cargolera.
Tenir una cargolera a la classe ens ha permès:
-
Observar i reconèixer els cargols. Tocar-los, experimentar que són llefiscosos, que la closca és dura.
-
Relacionar el cargol amb la pluja
-
Conèixer i identificar les parts del cargol: closca, tentacles, ulls, peu
-
Conèixer què mengen els cargols. Hem après que els cargols tenen una boca amb moltes dentetes amb les que trituren el menjar.
-
Observar i ser capaç d’identificar diferents tipus de cargols: bover, de camp, punxenc; segons la seva closca. De terra o d’aigua segons els seu hàbitat.
-
Comprovar si els cargols caminen en línia recta. Per tal de veure el rastre que deixen en desplaçar-se, hem sucat els cargols amb colorant alimentari i els hem deixat que lliurement es belluguin.
-
Participar en la confecció d’una cargolera i tenir cura dels cargols. Els nens i les nenes han anat portant menjar pels cargols i alguns dies a la setmana fem neteja de la cargolera: hi ha nens/es que s’encarreguen d’anar a buscar l’enciam a l’hort i altres de netejar el terrari amb l’ajut de la mestra.
-
Aprendre cançons, endevinalles, poemes i contes sobre cargols.
-
Conèixer l’obra “El Cargol” de Matisse i utilitzar la tècnica del collage i els estris necessaris per a reproduir l’obra “El Cargol” de Matisse
-
Modelar la plastilina en forma d’espiral per a representar un cargol
-
Saber representar un cargol (l’espiral)
-
Reconèixer la paraula escrita CARGOL
-
Tot i que els cargols normalment fan dues reproduccions, una a la tardor i una altra posta d’ous es produeix a la primavera, encara estem esperant a veure si ponen ous. Esperem que sigui ben aviat!