NOTÍCIA CIENTÍFICA

Aquesta setmana, els alumnes de 6è A, ens ha tocat fer la notícia científica.

NOTÍCIA CIENTÍFICA 6 UNA SONDA XINESA ARRIBA A LA CARA OCULTA DE LA LLUNA

Bon dia! Som les nenes I els nens de la classe de 6è A.
La Xina ha fet història en fer arribar una sonda a la cara oculta de la Lluna, una fita que cap altre programa espacial havia aconseguit fins ara.
La Chang’e 4 va ser llançada el passat 8 de desembre per un coet La Chang’e i va allunar amb èxit el diumenge 3 de gener de 2019 a les 10.26 hores del matí, hora xinesa.
La sonda, que inclou un mòdul i un vehicle exploradors, realitzarà ara tasques d’observació astronòmica, anàlisi del terreny i relleu, detecció de composició mineral i estructura de la superfície lunar poc profunda i estudiarà el medi ambient de la cara oculta de la lluna.
Les comunicacions del mòdul amb la Terra són possibles gràcies al satèl•lit Queqiao.
Els programes espacials pioners de la URSS i els EUA ja havien aconseguit fa mig segle fotografiar la cara oculta del satèl•lit però mai no hi havien allunat. El 1962 una missió de la NASA ho va intentar, sense èxit.
El Chang’e rep el nom d’una deessa que, segons les llegendes xineses, viu a la Lluna. L’objectiu del programa lunar xinès és enviar-hi una missió tripulada a llarg termini.
Esperem que us hagi agradat. Voleu fer algun comentari?! Moltes gràcies!!!
 Què creus que vol dir allunar?
 Coneixes algun astronauta espanyol?
 Perquè creus que només els EUA, Rússia i Xina han pogut enviar satèl•lits a la lluna?
Aquí teniu un enllaç al video que fa referència a la notícia.

VIDEO DE LA NOTÍCIA

Alumnes de 6è A