Molt més que una classe de medi…

Com a novetat aquest curs a l’escola hem estrenat els espais de medi a tot el cicle inicial. Després d’un temps per aprendre com funcionen i d’adaptar-nos al canvi ha arribat el moment d’explicar-vos com va aquesta nova experiència.

Aquesta primera part del curs hem començat amb cinc espais diferents. Tal i com us vam explicar a les reunions d’inici de curs tots els i les alumnes s’apunten cada setmana a aquell espai que més els hi ve de gust i hi treballen dues tardes, el dimarts i el dijous. A cada espai hi troben diferents activitats per fer, gairebé sempre en parella per aprendre a treballar autònomament però en equip. L’objectiu d’aquests espais de medi és sobretot donar eines i recursos als alumnes perquè aprenguin sobre el seu entorn i sobre com millorar-lo. Totes les activitats es caracteritzen per ser manipulatives de manera que els alumnes poden treballar sols i experimentar. Al final de la tarda, amb l’ajuda de la mestra, es manté una conversa sobre tot allò que hem fet i hem après de manera que poden expressar tot el que han experimentat i les curiositats que tenen. Quan acaba la setmana posem un gomet del color de l’espai en el carnet de visitant de cada alumne per tal de comprovar que tots van passant pels diferents espais.

Durant aquest temps hem pogut gaudir dels espais següents:

• Els animals: un espai on han pogut treballar sobre els diferents grups d’animals vertebrats i les seves característiques. També han pogut fer observació directa dels nostres animals, l’Ull i la Cleca.

• Matèria i energia: un espai on han treballat sobre el minerals, les balances, els objectes que floten i els que no i sobre el reciclatge.

• La tecnologia: un espai on han pogut aprendre a manipular màquines de la vida quotidiana i veure com funcionen les rampes i els molins de vent.

• L’hort: un espai on han pogut treballar a l’aire lliure, aprendre sobre les verdures i els insectes, i on han col·laborat entre tots per tenir un hort ben bonic que doni molts fruits.

• Qui sóc jo?: un espai on han fet descoberta del cos humà mitjançant diferents materials i també sobre bons hàbits per cuidar el nostre cos i les nostres emocions.

Ara que pràcticament hem arribat a la meitat del curs ha arribat el moment de canviar els espais. D’aquí a unes setmanes ens farem un nou carnet de visitant i començarem amb espais nous i activitats noves.

Voleu saber quins seran els nous espais?

Haureu d’esperar una setmana perquè són sorpresa! 😉

Mentrestant us deixem unes fotos dels espais en els que hem estat treballant fins ara. Esperem que us agradin!