MISSIÓ APILO

El proper 21 de maig finalitza el programa APILO d’aquest curs i per tant us demanem que porteu totes les piles que tingueu preparades per portar abans d’aquest dia.

El programa APILO és un projecte per recollir piles usades i evitar contaminar el medi ambient.  En aquest projecte no només hi participem nosaltres sinó que hi participen 600 escoles de tota Catalunya, és a dir, més de 120.000 alumnes.

La normativa europea i estatal establia que a partir de l’any 2015 s’havia de recollir un 45% de les piles i acumuladors portàtils que surten al mercat i al 2020 pujava fins el 50%. En aquestes 8 edicions de concurs, les piles recollides selectivament a Catalunya han anant augmentant, passant de les 904 t recollides el 2015 fins a les 1.456 t recollides el 2020, assolint-se un índex de recollida del 67%, superant en 17 punts l’objectiu establert a la normativa.

Per aquest motiu, és molt important la participació de totes i cadascuna de les escoles. Per a seguir ajudant al medi ambient!

A l’escola hi ha situats uns contenidors per a la recollida de les vostres piles, us animem a que hi seguiu col·laborant! Aquest any, per als més petits d’infantil, regalarem un contenidor de cartró per poder-lo portar a casa.

Benvinguts i benvingudes a l’univers de l’Apilo, el coet que fa que les piles esgotades arribin al Planeta Reciclatge!