LA NOTÍCIA CIENTÍFICA DE LA SETMANA

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Avui els alumnes de Cicle Mitjà i Superior han començat una nova inicitiva promoguda per la Comissió d’Escoles Verdes que té com a finalitat apropar el món científic als nostres alumnes.

Cada setmana una de les classes d’aquests Cicles prepara una notícia científica o relacionada amb el medi ambient, després per grups passen a exposar-la a la resta de companys de Cicle. Els encarregats d’iniciar aquesta proposta han estat els/les alumnes de 5è A, que avui dimecres 4 d’octubre ens han explicat a tots i totes perquè vam canviar d’hora fa dues setmanes i l’estalvi energètic que això suposa. Us adjuntem la notícia i algunes fotos i us convidem a compartir la notícia amb els vostres fills i filles (demanant-los que us expliquin la notícia, què han entès, quins dubtes els ha generat…).

EL CANVI D’HORA

El cap de setmana del 24 i 25 d’octubre, va arribar el canvi d’hora per adaptar-se a l’horari d’hivern. Quan eren les tres de la matinada, vam haver d’endarrerir un hora el rellotge, de manera que la nit tenia una hora més.

En teoria, l’avançament i l’endarreriment del rellotge a la tardor i a la primavera ha de fer coincidir el començament de la jornada laboral amb les hores de llum. La despesa associada a la llum artificial amb els canvis d’hora pot arribar al 10% a les cases.

El retard del rellotge a l’hivern permet de tenir llum natural a primera hora del matí, que és quan hi ha la majoria de desplaçaments, sense afectar el consum d’energia en quant a la il·luminació. Si tenim més llum natural al vespre no compensa el consum addicional d’energia per il·luminar una hora més de foscor pel matí.