FIRST LEGO LEAGUE 2022

El proper dissabte14 de maig l’equip de robòtica Efigy Girls Alfa Generation de la nostra escola participarà per tercer any consecutiu a la First Lego League de Tarragona-Reus.

Des de fa tres anys l’escola Ull de Vent i l’empresa Naturgy a través de la seva Fundació tenen un conveni de col·laboració per tal que un equip format només per nenes pugui participar en un dels tornejos de robòtica organitzats per LEGO i Ingenier@ soy. La iniciativa, , intenta apropar el món de les noves tecnologies, l’emprenedoria i la robòtica a les nenes per tal de fomentar vocacions en el camp STEAM.

Aquest any 16 nenes de sisè s’han interessat per l’activitat i al llarg de tot l’any han estat treballant el repte del 2022; Cargo Connect. En aquest repte, cal abordar un problema relacionat amb l’àmbit del transport de mercaderies i desenvolupar un projecte per tal de buscar una solució. Paral·lelament també cal treballar un repte de robòtica que consisteix en realitzar el major nombre de proves d’un panell en 2 minuts i mig. Les proves tenen diferents nivells de dificultat en funció de la distància on es troben o la complexitat a l’hora de realitzar-les i per tant les nenes han hagut de dissenyar una estratègia que els permeti aconseguir el major nombre de punts de forma fiable.

El dissabte a partir de les 9:00 les 10 nenes que han estat seleccionades per representar l’equip, hauran d’exposar el seu projecte en 5 minuts, explicar com han preparat el joc del robot també en 5  minuts i disposaran de tres oportunitats per realitzar el joc del robot de forma paral·lela amb un altre equip. Es tracta d’una experiència que de ben segur recordaran, com els han pogut explicar les Efigy Girls Team, que van participar el 2020 en l’edició que també va tenir lloc a la fira de Reus.

Aquest any la participació es podrà seguir en directe (amb invitació) i la part de robòtica en Streaming.

Confiem que l’equip Efigy Girls Alfa Generation format per: la Paula M., la Maria, la Fiona, la Leyre, la Gal·la, la Leila, la Ivet, l’Aina, la Nerea, la Giselle, l’Andrea, l’Elisabeth, l’Ainhoa, la Nayra, la Iman i la Paula D. gaudeixen de l’experiència. Molta sort noies!!!

Podeu conèixer el seu projecte amb aquest vídeo: