EL PROJECTE DELS ANIMALS A 2nB

Hi havia una vegada uns nens i nenes de la classe de 2nB que es van començar a fer preguntes molt interessants sobre el món que els envolta. Tenien preguntes sobre les persones, els animals, el temps, l’espai, els invents i la natura. S’havien de posar d’acord perquè no ho podien investigar tot alhora. Un bon dia van presentar diferents projectes, entre tots van fer votacions i van escollir que el seu projecte seria “Els animals”. A més a més, també van fer un logotip pel projecte.

A continuació van esbrinar entre tots quines coses ja sabien sobre els animals i a partir d’aquesta llista es van fer les preguntes que van voler pel projecte perquè la gràcia d’investigar era aprendre coses noves i no les que ja sabien.

Amb tot el llistat de preguntes la mestra els va ajudar a organitzar-se i van començar per aprendre com es poden classificar els animals (segons el que mengen, segons on viuen i segons si tenen esquelet o no).

I va arribar la part més esperada per tots. La millor manera d’aprendre sobre els animals era poder-los observar de ben a prop i van començar a rebre visites d’animals convidats que van venir a l’escola gràcies a la col•laboració de moltes famílies (us estem molt agraïts!). Per la classe de medi al llarg d’aquell projecte van passar-hi rèptils, mamífers, aus, peixos i fins i tot hi van fer observació d’ambifis. Els petits invertigadors van anar omplint les fitxes d’observació dels animals fixant-se en tots els detalls i aprenent moltes coses sobre els diferents grups de vertebrats.

I per si això fos poc, com que els quedaven preguntes per resoldre, encara van treballar més. Cada nen i nena va triar un animal i una pregunta per contestar i va invertigar pel seu compte a casa. Quan van tornar a l’escola van compartir la informació amb la resta de companys de manera que tots van aprendre moltes més coses sobre tots els animals que havien triat.

El curs s’anava acabant i el temps del projecte també així que van anar posant tot això que aprenien en un magnific mural que estava penjat al passadís i van convidar a les famílies per poder-lo explicar.

Finalment, per tancar el projecte amb una bona sorpresa, van gaudir de la companyia de l’últim animal convidat que era un petit gat de dos mesos que els hi va fer passar una estona molt bonica.

I conte contat, projecte dels animals acabat!