Efigy Girls Team 2

Des del curs passat, l’escola Ull de Vent participa en el programa Girls First de la Fundació Scentia, aquesta fundació té com a objectiu promoure les vocacions científiques i tecnològiques a través dels valors de la innovació, la creativitat, el treball en equip i la resolució de problemes i organitza els tornejos de la First Lego League. La Fundació Scentia va crear el programa Girls First una iniciativa per fomentar les vocacions STEAM entre les noies de 4 a 18 anys a través de beques concedides als centres educatius. A través d’aquesta iniciativa es vol impulsar el talent femení en les vocacions científiques i tecnològiques, donant visibilitat i encoratjant en elles la confiança en les seves habilitats.

Aquest any, amb la situació actual i tenint en compte totes les mesures que estem aplicant a l’escola no teníem clar si es podria organitzar l’activitat de robòtica de sisè en la qual aprofitem per preparar la nostra participació a la FLL. Després d’uns primers moments de dubtes i incertesa, vam pensar que no es podia perdre la oportunitat i finalment vam poder organitzar dos grups de cinc nenes de sisè que fan una hora setmanal de robòtica on preparem un projecte científic innovador i aprenem a utilitzar els robots Mindstorm EV3 de Lego. Com el curs passat a més del suport de la pròpia fundació tenim l’ajuda i el patrocini de la fundació Naturgy que ens proporciona l’equipació de les alumnes i ens dóna suport en tot allò que ens pot ajudar a desenvolupar el nostre projecte.

Una de les parts més motivadores de la FLL és la preparació de la prova del robot, el repte d’aquest any #Replay tracta sobre el replantejament de l’activitat física i el taulell de les proves està dissenyat pensat en aquest tema. Mica en mica l’equip va dominant la programació del robot i cada cop són més les proves que pot superar el robot, ara tocarà dissenyar un recorregut que es pugui realitzar en els 2 minuts i mig que hi ha per fer cada un dels tres intents del torneig. Us deixem una mostra del que hem anat penjant a twitter:

Paral·lelament l’equip està treballant en un projecte d’innovació relacionat amb el repte #Replay, en aquest cas després d’explorar diverses idees estan repensant els usos d’alguns dels parcs de la Bisbal del Penedès. Es tracta de fomentar l’activitat física en espais que en l’actualitat estan en desús o no són prou motivadors. De moment estan desenvolupant les idees però cal valorar que són idees fetes des de l’òptica de nenes que tenen clar que cal fer espais adaptats, sostenibles, motivadors i amb un component lúdic. Per tal de desenvolupar el projecte de moment em investigat sobre beneficis de la pràctica esportiva regular, perjudicis d’una vida sedentària, hem fet enquestes a bona part de l’alumnat de l’escola, hem fet un catàleg dels espais de joc de la Bisbal…

Encara queden unes setmanes per acabar el projecte però comença a agafar forma i confiem seguir aprofitant aquesta oportunitat per seguir aprenent.