EDUCACIÓ FÍSICA, NO GIMNÀSTICA!

Ben segur que heu escoltat moltes vegades com un mestre corregeix a un alumne o a un altre mestre quan aquest diu que ha fet una classe de gimnàstica.

I és que són dos termes diferents:

La gimnàstica (l’origen de la qual se situa a Grècia fent referència a la poca roba que duien els atletes grecs) és una disciplina amb un conjunt d’exercicis destinats a desenvolupar el cos, donar-li força i flexibilitat.

També parlem de gimnàstica quan ens referim a determinats esports:

La gimnàstica artística (masculina i femenina) on es treballa al terra, les anelles les paral·leles, el salt de poltre, la barra fixa o la barra d’equilibri.

La gimnàstica rítmica (només practicada per dones) amb les modalitats individual i per equips i en què s’utilitza la pilota, les maces, la cinta, la corda o el cèrcol.

L’ Educació Física és un conjunt de disciplines, sobretot escolars, que influeixen en el desenvolupament físic, intel·lectual i moral del nen. Pretén aconseguir uns objectius educatius mitjançant l’activitat física.