En aquest mòdul us proposem dissenyar la vostra pròpia Volta al Món dividida en tantes etapes com decidiu. Una volta plena de sorpreses i de jocs.
En aquesta ocasió podeu compartir diferents llocs que coneixeu i a la vegada gamificar la vostra proposta i fer-la molt divertida. A les sessions del mòdul us hem facilitat molts recursos per a què els incorporeu.
També podeu, com als mòduls anteriors, trobar referències i enllaços a funcions treballades a d’altres sessions. D’aquesta forma podeu anar retrocedir i consultar aquells punts en concret que us puguin donar una empenta allà on us atureu.
Inventeu el vostre viatge seguint diferents itineraris, o diferents moviments d’objectes on el temps sigui decisiu, o preguntes i respostes, o laberints …
Compartiu les vostres cartes amb els altres equips i també podreu recollir propostes de variació o de millora.
Al final del mòdul teniu més temps per revisar, comprovar i modificar la vostra Volta al Món.
Us convertireu d’aquesta manera en viatgers i jugant donareu la Volta al Món.
SESSIÓ | PLANS DE TREBALL | ACTIVITATS |
Sessió 1
Presentació del projecte: la Volta al món en etapes |
Presentació del mòdul.
Plantejament del projecte de l’equip. |
|
Sessió 2
Els escenaris i els personatges: els canvis de fons i els efectes de transició |
Les transicions d’escenaris. Els efectes de transició. |
|
Sessió 3
Més usos de llistes. Jocs de preguntes i respostes |
Les llistes
Preguntes i respostes Aleatorietat |
|
Sessió 4
Més mirades: els itineraris i els laberints |
Treball d’itineraris: el llapis, els moviments. Ens movem i dibuixem Situació del personatge a l’espai: coordenades Els laberints |
|
Sessió 5
Els sensors: els sentits de les màquines |
Què són els sensors? Per a què serveixen? La lògica Detectar objectes i donar respostes |
|
Sessió 6
Les matemàtiques us ajuden amb els operadors |
Què són els operadors?
Quin són els seus usos? Les operacions matemàtiques i les cadenes de text |
|
Sessió 7
La càmera de vídeo i l’Scratch |
Els sensors de vídeo. La gestió dels blocs. Els personatges i l’escenari detecten moviments. La imatge de l’usuari productor del moviment: visible/invisible. |
|
Sessió 8
Ens inventem els nostres blocs |
La funció de més blocs. Un bloc que es reprodueix en diferents moments del vostre projecte. Programar seqüències. |
|
Sessió 9
Les Cartes: Una eina de recollida de processos |
Què són les cartes.
Apartats de les cartes. El refinament i les propostes de millora dels reptes. Eina per compartir diferents solucions als reptes. La consulta de les Cartes. |
|
Sessió 10
I ara acabem el nostre projecte |
Planificació del projecte. Observació d’exemples. |
|
Sessió 11
Acabem de perfilar la nostra Volta al món |
Revisió definitiva de la programació del projecte. Control del funcionament del projecte. |
|
Sessió 12
Presentem el nostre projecte i el valorem |
Com fer una presentació?
Ens autoavaluem Ens avaluem com a grup |
|