Visita al Parlament de Catalunya 2021

Visita al Parlament de Catalunya per part dels alumnes de sisè de l’Escola Tibidabo. Hem realitzat el taller “Sóc diputat/ada” i hem vist les sales més importants de l’edifici. També hem conegut alguns dels polítics, com la presidenta del Parlament Laura Borràs. A continuació, us deixem el vídeo, les fotografies i algunes de les notícies que han elaborat l’alumnat com la Zlata, l’Àfrica, la Brenda i la Denisse.

“El dia 18 de novembre vam anar al Parlament de Catalunya a fer un taller: Sóc diputat/ada. Vam anar tota la classe, vam fer quatre grups: grup blau, vermell, groc i verd. El meu grup era el blau, ens dèiem Joves per millorar Catalunya.

El taller consistia en ser diputats o diputades per un dia, era com un teatre i havíem de fer una selecció i elegir un president/a. Després vam anar al parc de la Ciutadella per menjar i jugar una estona.

La veritat és que l’excursió i el taller van ser interessants i divertits. A mi, personalment, em va encantar l’experiència.”

Zlata Usacheva

“L’excursió al Parlament va ser genial! Vam fer un taller que es deia Sóc diputat, sóc diputada. Al taller vam fer com que érem polítics, construint els nostres propis partits polítics. També cada grup va donar les seves idees per millorar Catalunya.

Totes les idees eren genials. Després d’això, ens van ajuntar diferents grups per pactar amb els altres partits polítics. En acabar, vam triar un president o presidenta. Més tard, vam visitar el Parlament per dins i vam conèixer alguns dels polítics de veritat.

Quan vam sortir, vam anar al parc de la Ciutadella on vam dinar i vam jugar una mica fins a l’hora de tornar a l’escola. Aquesta excursió ha estat una de les millors i va ser molt interessant.”

África García

“El dia 18 de novembre ens vam anar d’excursió tot el dia al Parlament de Catalunya a fer el taller: Sóc diputat/ada. Per arribar al Parlament vam agafar el metro de la línia 4 i vam haver d’esperar una mica a la porta de l’edifici.

Més tard va sortir un noi i una noia que ens van donar una mena de collar als quatre portaveus i, al demés, un altre que posava diputats. En entrar, vam anar a una sala per parlar de les nostres propostes de com millorar Catalunya. Era com un joc de rol on ens posàvem en el paper dels polítics, havíem de pactar amb els altres grups polítics i escollir un president o presidenta. La persona escollida per ser presidenta va ser l’África.

Després vam donar una volta per les sales del Parlament, per dins era molt bonic i vam anar a dinar al parc que hi havia al costat. Va ser una experiència única i em va agradar molt”

Brenda Chiluisa

“La salida al Parlament fue mi primera excursión. Para ser la primera me fue muy bien y aprendimos muchas cosas. Me gustó mucho sentirme en un debate, aunque algunas personas discutieron más de la cuenta. Aún y así me gustaron mucho las propuestas de mis compañeros.

También vimos un cuadro que decía 7 de noviembre. Conocimos a Xavier, nuestro guía en esta aventura que nos habló de muchas cosas sobre el Parlament. También nos acompañaron Xavi y Laura. Fue cansado, pero divertido.”

Denisse Ponce