Malbaratament alimentari

Els alumnes de cinquè estan molt conscienciats amb les tres R (reduir, reciclar i reutilitzar) i han tingut la iniciativa de fer alguna cosa pel menjador.

Així que després de fer diferents propostes han decidit calcular quin és el malbaratament per nen/a en el menjador escolar.

Per dur a terme la proposta s’ha recollit les deixalles d’orgànic en tres pots per diferents: primer plat, segon i postres.

També s’ha fet una enquesta on cada infant ha posat si s’ho havia menjat tot, prèviament els alumnes de cinquè els hi van explicar com s’havia de fer.

Després s’ha pesat el contingut dels diferents pots i s’ha fet el càlcul dividint per 100 alumnes.

El resultat és que per cada alumne es malbarata 46,55 gr. (Pes aproximat d’una goma de borrar)

És una xifra molt petita, estem contents dels resultats!

Moltes gràcies per la vostra iniciativa! “Sigueu el canvi que voleu veure al món”