Projecte educatiu

“NO ACTUALITZAT”

 

 

Aquests són els trets identificatius de la nostra escola:

TREBALL PER AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL

L’etapa d’educació infantil està organitzada per ambients d’aprenentatge. Els ambients d’aprenentatge representen una organització on l’infant es converteix en el constructor del seu propi aprenentatge a partir del joc, la investigació i les relacions amb els companys explorant amb llibertat segons els seus interessos i motivacions. És ell qui pren les decisions i cerca les seves pròpies estratègies per trobar les solucions davant de reptes i situacions que s’anirà trobant i l’adult es presenta com un guia i observador. Els ambients que hem confeccionat són: llum i ombres, fer i desfer, de la imaginació, simbòlic, sensorial, artístic, exteriors, musical i psicomotor.

TALLERS D’APRENENTATGE A EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA

Una altra metodologia de treball és a partir dels tallers d’aprenentatge, a partir de jocs, material pedagògic, objectes reciclats, etc. introduïm les llengües i les matemàtiques de manera manipulativa. Aquesta organització del treball permet que l’infant progressi al seu ritme i pugui interioritzar i assimilar un mateix coneixement des de la intel·ligència (intrapersonal, interpersonal, naturalista, musical, espaciovisual, cinesicocorporal, lingüística, logicomatemàtica i existencial) que li sigui més fàcil.

TREBALL PER PROJECTES A EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA

Els treball per projectes  és un mètode de treball globalitzador que pretén tornar el protagonisme a l’alumnat, fent-lo responsable del seu propi aprenentatge. Treballant en projectes els nens i nenes aprenen a pensar per ells i elles mateixes, a investigar i a aprendre dels seus errors i dels seus encerts. Aquesta metodologia dóna l’oportunitat als infants i als adolescents d’escollir quins temes volen treballar i què els interessa i això fa que tot el que aprenen tingui un significat per a ells i elles.

ROBÒTICA I TECNOLOGIA

Entenem que les noves tecnologies formen part del dia a dia i del funcionament de les nostres vides, i per aquest motiu l’escola les ha de tenir presents en la seva metodologia. La nostra escola disposa de 30 tauletes, de pissarres digitals a totes les aules, d’una aula d’informàtica amb ordinadors,  de robòtica, etc. Les noves tecnologies permeten als nens/es desenvolupar la creativitat, el pensament crític, la programació,…

ESCOLA VERDA

El nostre centre és escola Verda.  Volem que els nostres alumnes creixin respectant el medi ambient i treballant per la sostenibilitat del planeta.

És per això que a l’escola es duen a terme activitats com el reciclatge de llibres, s’envien les informacions a les famílies per e-mail, es potencia l’ús de la carmanyola, es fan plantades d’arbres, els Grinis controlen l’estalvi energètic de les aules, etc.

L’HORT

L’escola té un hort que planten, en tenen cura i recullen els fruits tots els alumnes de l’escola, es tracta doncs d’una activitat que hi participa tot l’alumnat. Cada curs participa en la plantació i el cultiu de la terra, amb la supervisió dels mestres de la comissió d’escola verda, s’hi planten verdures, herbes aromàtiques, etc. Un cop es recullen els fruits, aquests són estudiats, cuinats, menjats a les aules o repartits entre l’alumnat.

FEM CIÈNCIA 

El projecte “Fem ciència”, de la nostra escola, potencia el treball de l’àrea de coneixement del medi natural des d’una perspectiva on el fer (procediments i tècniques), el pensar i el comunicar esdevenen estratègies habituals d’ensenyament-aprenentatge. Aquest entorn  fomenta també l’acompanyament dels infants en l’evolució de les seves idees sobre els fets i els fenòmens de l’entorn, a partir del treball cooperatiu. Hi participen tots els alumnes d’educació infantil i primària.

LLENGÜES ESTRANGERES

La nostra escola ofereix dues llengües estrangeres: l’anglès i el francès.

A l’etapa d’Educació Infantil i cicle inicial s’introdueix l’anglès d’una manera lúdica on es treballa exclusivament la llengua oral. Al llarg de cicle mitjà i superior s’intensifiquen les sessions i s’introdueix l’expressió escrita en aquesta llengua.

Les ciències a 4t, 5è i 6è es fan en llengua anglesa, per tal que els alumnes tinguin més opcions on poder utilitzar l’anglès.

L’escola introdueix el francès a 3r de primària com a segona llengua estrangera. L’objectiu principal és familiaritzar a l’alumnat amb aquesta llengua tan propera a nosaltres.

BIBLIOTECA

L’escola disposa de biblioteca on el grup classe pot anar-hi a llegir, mirar contes o consultar llibres. A més a més, hi ha tres dies que a l’hora del pati s’ofereix BIBLIOPATI, un espai on els alumnes poden anar a la biblioteca escolar a consultar internet, llegir, agafar llibres en préstec…

APRENENTATGE I SERVEIS

Al nostre centre es treballa l’aprenentatge i serveis a partir de l’apadrinament lector entre alumnes de cicle superior i de cicle inicial, amb les visites a la residència d’avis “Sant Roc” i també a la llar d’infant “el Rovelló”.

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

L’escola proporciona mesures adequades per a l’atenció a la diversitat, prioritzant l’atenció de la mestra d’EE per a aquells nens/es amb dictamen o amb necessitats educatives específiques . Aquesta atenció no és estàtica, sinó que es va regulant en funció de les necessitats sorgides a la CAD, sempre d’acord amb els principis de l’educació inclusiva i de la coeducació.

SUPORT EDUCATIU PERSONALITZAT (SEP)

L’escola ofereix SEP dins i fora de l’horari lectiu. Dins de l’horari lectiu, en alguna àrea hi ha dos mestres per tal d’oferir un atenció més individualitzada i poder oferir suport a aquells alumnes que més ho necessiten.   Fora de l’horari lectiu, oferim tres sessions de 12:30-13:00h on la mestra d’EE fa una atenció directa amb aquells alumnes que tenen alguna dificultat.