Associació Esportiva

LA JUNTA:

• Ivet R (mare 2n i 4t)
  • Anna M (mare I5 i 2n)
  • Teresa J (mare I4 i 1r)
  • Ana R (mare 3r)
  • Marina P (mare 4t)

ASSOCIACIÓ ESPORTIVA:

L’objectiu de l’AEE és oferir activitats extraescolars als infants de l’escola, on es promouen hàbits saludables, valors com l’esforç, el treball en equip, la constància, etc. i apropar-los a diferents esports a través de professionals del territori.

Aquestes activitats tenen un preu ajustat ja que l’escola participa des de fa tretze anys al programa PCEE (Pla Català de l’Esport a l’Escola) de qui rebem una subvenció a través del Consell Comarcal de la Cerdanya.

ACTIVITATS I HORARIS

Les activitats extraescolars s’inicien el dia 2 d’octubre i acaben el 4 de juny. Seguiran el calendari escolar, per tant, quan és festa a l’escola no hi haurà activitats extraescolars de l’AEE.

Us deixem ara una breu explicació de cada activitat:

• MULTIESPORT I3, I4 i I5:

(Consell Esportiu de la Cerdanya. Tècnics d’esports i graduats en CAFE)

La intervenció en aquest nivell està dirigida principalment al coneixement del propi cos i la seva interacció amb el medi que l’envolta. Les activitats programades cerquen fomentar processos d’experimentació motriu i de recerca de solucions per tal d’afavorir el descobriment i connexió amb el propi cos, les seves possibilitats de moviment i el sentiment d’autonomia.

• MULTIESPORT 1r, 2n i 3r:

(Consell Esportiu de la Cerdanya; Tècnics d’esport i graduats en CAFE)

La intervenció en aquest nivell té com a objectiu principal donar continuïtat al desenvolupament de la motricitat bàsica i a la incorporació gradual d’habilitats i destreses motrius més específiques i amb variables externes més complexes. Les activitats programades cerquen introduir accions d’una gran variabilitat per evitar l’adquisició d’automatismes i fomentar la pràctica pre-esportiva diversificada (circuits, jocs normatius, jocs cooperatius…). A través dels jocs preesportius es duran a terme diferents esports individuals i col·lectius diversificats i programats al llarg del curs escolar. Els esports practicats durant el curs escolar seran: l’atletisme, el voleibol, el handbol, el futbol, el bàsquet, el hockey, els esports de raqueta i esports alternatius entre d’altres.

• MULTIESPORTS OUTDOOR, ESPORTS DE RAQUETA i ESPORTS ALTERNATIUS:

(Consell Esportiu de la Cerdanya; Tècnics d’esport i graduats en CAFE)

La intervenció en aquest nivell vol oferir una pràctica esportiva diversificada, amb l’objectiu d’iniciar i perfeccionar als infants en les pràctiques esportives específiques d’esports individuals i col·lectius al medi natural. Els nens i nenes realitzaran diferents modalitats esportives Outdoor aprofitant l’entorn i els mitjans del municipi. Els esports practicats seran la BTT, el trail-running, l’orientació, el tir amb arc, la marxa nòrdica i l’escalada. A més a més, descobriran i practicaran esports alternatius, esports reglats poc coneguts en la societat actual. Com per exemple el Kinball, l’ultimate, el bigbol o el dodgeball. Les activitats programades cerquen introduir accions i normatives adaptades de diferents esports i aportar als infants una formació esportiva de base completa que els hi permeti al llarg de la seva vida poder dur a terme qualsevol pràctica esportiva de forma adient.

• TEATRE:

(Ana Baqué; Formadora de Teatre i Consciència en el mètode Sabaté. Cofundadora projecte El Millor de Tu lideratge emocional)

Aquest curs de Teatre per la Vida està enfocat per gaudir, jugar, riure, imaginar i crear noves perspectives! a través del teatre trobem la pròpia autenticitat, ens podem conèixer millor i més profund i formar amb el grup, un entorn segur i de confiança, una tribu.

La vida és un teatre, improvisa en el moment present, crea i dirigeix el teu propi guió.

• TALLER DE CIRC I AERIS:

(Aula de Natura i Tecnologia Cortariu; graduada en QFEM)

Equilibris, malabars, acrobàcies… Però sobretot molta imaginació i molta màgia. Tots tenim quelcom, que pot ser extraordinari! Vine a conèixer l’increïble món del circ, on la gravetat és un joc de mans! Aquí tot és possible! Aquí tot el que pensis es pot fer realitat.

• KARATE:

(Club Karate Kobudo Tradicional Pirineus)

4 raons per practicar Karate

• La concentració, es crearan hàbits que t’ajudaran en els teus estudis o treballs
  • El respecte i l’educació, seràs més comprensiu amb les altres persones i desenvoluparàs actituds més positives.
  • La confiança i la seguretat, et sentiràs segur de les teves possibilitats en diferents situacions de la vida quotidiana.
  • La condició física, el teu cos guanyarà flexibilitat i força.

• FUTBOL:

(Entrenador de futbol)

Exercicis amb pilota i partidets per a la pràctica del fútbol. Es fomenta la pràctica de l’esport col·lectiu des d’una vessant lúdica. Es millora la condició física mitjançant el joc en equip. Es faran partits amistosos contra altres escoles de la comarca.

• ESCACS:

(Professora i apassionada dels escacs)

Vine a descobrir els escacs. Un dels jocs més antics del món, amb tantes maneres de jugar com mtoms a l’univers. Aprendrms a ser pacient i a pensar abans d’actuar. Aprendrms a pensar les conseqüències del que fas. Aprendrms a concentrar- te.*informació complementmria al cartell adjunt al correu.

PREUS

El preu de les activitats per trimestre és el següent:

1 activitat: 40€ // 2 activitats: 70€  // 3 activitats 90€ // 4 activitats 110€ // 5 activitats 130€

*L’activitat de teatre pel grup de grans grans té un cost extra de 10€ a la quota trimestral donada l’ampliació de l’horari.