Gairebé 38 quilos!!!!

Estem envoltats d’aparells de tot tipus que utilitzen piles com a font d’energia: el rellotge, el mòbil, els comandaments a distància, les joguines… Les piles i bateries són dispositius que contenen substàncies químiques que reaccionen entre elles i transformen l’energia d’aquesta reacció en electricitat.

Quan estan esgotades, aquestes substàncies químiques i materials poden fer malbé el medi ambient. Si les reciclem, el protegirem i també estalviarem molts recursos.

La normativa europea i estatal estableix que a partir de l’any 2015 s’ha de recollir un 45% de les piles i acumuladors portàtils que surten al mercat. Actualment a Catalunya només recollim el 34%. Per tant, per complir amb la normativa hem d’incrementar la recollida selectiva de piles de forma significativa. Per aquest motiu, és molt important la participació de totes i cadascuna de les escoles.

La nostra escola, com ja sabeu, cada any es suma a la campanya de l’Apilo XII i el passat 13 de novembre ens van venir a recollir les piles que havíem dipositat als contenidors de l’Apilo XII. Un cop pesades totes les piles i bateries van fer un total de 37,600 Kg.

Felicitem a tots i totes que heu participat i hem d’estar molt orgullosos de l’esforç que hem fet entre tots i ja pensem en la propera edició.

Així que ja ho sabeu, no llanceu les piles ni les bateries!!! L’Apilo XII us les recollirà el proper any.