Cros Escolar de Manresa

El diumenge, dia 2 de desembre, a la zona esportiva del congost, es va celebrar el cros escolar ciutat de Manresa. Com cada any, el Consell Esportiu del Bages, juntament amb l’ajuntament de Manresa organitza aquesta cursa per tots els escolars de la comarca. Els alumnes de les escoles manresanes estan convidats sense haver de pagar inscripció.

Des de l’escola Serra i Húnter van participar-hi els següents corredors:

Yahya Ofkir Akhazzan, Dunia El Boghdaddi, Salman Ben Said Benieich, Nizar El Boghdaddi, Imane El Gharrafi, Houda Ofkir Akhazzan, Youssef  Soussi Ksiri, Ibrahima Diogo               Diallo, Mihail Bilivov Bilivov, Gabriel Carrillo Panadero, Zaid El Jajjami, Omnia  El Kharraz Boulaich, Iker Samper Garcia, Lhoussaine Oumatou Ouhda, Yousef Oumatou Ouhda, Noureddine Harraqui, Laura Pazos Grabauskaite, Fatin El Gharrafi, Aleix Carrillo.

Tots aquest nens in nenes van passar una jornada matinal molt gratificant. Van tenir la oportunitat de defensar els colors de l’escola, compartir la cohesió de l’equip, mesurar les seves forces amb altres escolars de la comarca i acabar el dia amb un bon esmorzar i un record de l’esdeveniment esportiu.

Si cliqueu damunt de la imatge podreu veure com de bé ens ho vam passar.

 

Atletisme i Judo 6è

El dia 5 de desembre els alumnes de 6è van fer una sortida a les instal·lacions esportives del congost per practicar dues activitats esportives; l’atletisme i el judo.

Aquestes activitats estan organitzades per l’Ajuntament de Manresa dins del paquet d’esports a la carta.

Es va començar la sortida a les 9 del matí des de l’escola. Després d’uns 45 minuts de caminada, es va arribar al pavelló vell del congost on es van distribuir els grups. Mentre un grup anava cap a les pistes d’atletisme, l’altre es va quedar al pavelló a fer judo.

Després d’una hora intensa de salts, curses i llançaments, el grup d’atletisme es va dirigir cap al pavelló per passar el relleu al grup que havia estat practicant judo. Aquest últim va marxar cap a les pistes per continuar amb l’atletisme. A les 12 en punt, i després d’una bona caminada i dues hores d’exercici intens, els alumnes van aturar-se per menjar un esperat esmorzar i esperar l’autobús per anar cap l’escola de retorn. Cal destacar que el transport de tornada està finançat pel Pla Català de l’Esport a l’Escola.

Cliqueu damunt de la imatge per veure totes les fotografies.

Beisbol i Rugbi 5è

El dia 29 de novembre els alumnes de 5è van realitzar una sortida a la zona esportiva del congost. Una sortida que havia estat cancel·lada anteriorment per les pluges. Gràcies a les activitats d’Esport a la carta, organitzades per l’Ajuntament de Manresa, els nens i nenes de 5è van poder participar en activitats de beisbol i rugbi. Aquests dos esports, considerats minoritaris en la nostra cultura, van enriquir les habilitats dels nostres alumnes i els van proporcionar un experiència molt interessant.

La sortida va començar a les 9 del matí i els alumnes van baixar caminant pel passeig del riu fins als camps de rugbi i beisbol, situats a les instal·lacions esportives del congost. A les 10 del matí  estava previst començar les activitats, però per un petit malentès només els alumnes de beisbol van poder començar a temps. Finalment tot es va solucionar i mentre un grup de 5è estava fent l’activitat de rugbi, l’altre practicava la de beisbol. Poc després de les 11 es van intercanviar els grups i així els dos 5ès van poder prendre part en els dos esports.

Després d’un merescut esmorzar l’autobús ens va venir a recollir per deixar-nos al centre a la una. Cal destacar que el transport de tornada està finançat pel Pla Català de l’Esport a l’Escola.

Cliqueu damunt de la imatge per veure totes les fotografies.

Autorregulació i Mindfulness a l’Escola

Des dels cursos de P5 fins a 6è, els alumnes de l’escola estan fent unes sessions de mindfulness per treballar l’autoconeixment i per aprendre exercicis per regular les reaccions emocionals.

Utilitzant exercicis respiratoris, petites visualitzacions guiades i el treball de l’atenció, s’està intentant donar eines als alumnes per poder utilitzar-les en la seva vida diària i especialment en situacions de dificultat.

El mindfulness es podria definir com el fet de posar l’atenció, moment a moment, en el que està passant en el present, sense la necessitat de jutjar els fets. Les practiques del mindfulness s’han utilitzat durant mil·lennis per diferents tradicions i cultures. Recentment, durant els últims 20 anys especialment, s’ha estat fent molta recerca científica en aquest camp, que prèviament  havia estat considerat només d’us espiritual.

Arrel d’aquests treballs d’investigació i de la posada en comú dels beneficis d’aquestes pràctiques,  el mindfulness s’ha expandit en àmbits seculars, o no lligats a cap cultura, tradició o religió. Actualment es realitzen treballs de mindfulness en multitud d’escoles arreu del món. És potser encara bastant d’hora per poder dir amb certesa que aquestes pràctiques proporcionaran un benefici per a tots els alumnes, principalment perquè per poder notar les suposades millores s’haurien d’incloure pràctiques personals diàries.

Des de l’escola hem apostat per introduir aquests coneixements i estem convençuts que, encara que les pràctiques siguin amb una regularitat de 4 per trimestre, algun tret positiu quedarà marcat en les vides dels nostres algunes. Si més no els alumnes sabran que poden tenir al seu abast un ventall d’eines que podran utilitzar en qualsevol moment que ho necessitin.

Si cliqueu damunt de les imatges podreu veure l’alumnat de cinquè i de sisè de primària realitzant una activitat de mindfulness.

 

 

 

CLOE LA PALEONTÒLOGA VISITA INFANTIL

Hem tingut la gran sort de gaudir d’un espectacle molt especial! Ha vingut en Santi Arisa presentant  “Cloe la Paleontòloga”, la història d’una paleontòloga que es trasllada misteriosament a l’era dels dinosaures a través d’un forat màgic… Ens ha agradat tantíssim que ni ens hem mogut dels seient… només quan ens ho han demanat per ballar, cantar i participar!

 

 

Fem un lapbook de la prehistòria

Aquest trimestre, els nens i nenes de 5è a projecte, hem fet un lapbook per grups sobre la prehistòria.  Ha sigut una manera molt divertida d’aprendre i conèixer més coses sobre aquesta etapa. Un lapbook és una cartolina doblegada amb tot de desplegables i butxaques on hi ha diferents informacions, en el nostre cas, sobre la prehistòria.

Tots els lapbooks  estaven repartits en 5 parts: el paleolític, el neolític, l’edat dels metalls, la Prehistòria a Catalunya i l’evolució humana.  Un cop acabats els vam presentar davant de tota la classe per poder veure’ls tots.

Si cliqueu damunt de la imatge podeu veure tot aquest procés.

Visitem les Coves del Toll

El divendres 9 de novembre, els alumnes de cicle superior, vam fer una excursió a les coves del Toll.

Vam realitzar tres activitats diferents:

-Una visita guiada a les Coves del Toll molt interessant i curiosa. Ens van ensenyar diversos objectes que es van descobrir a les coves, com per exemple:ceràmica, ossos d’animals i fins i tot ens van ensenyar un espai on hi havia dos infants enterrats en posició fetal.

-Una activitat on vam aprendre a elaborar una eina típica de la prehistòria, el brunzidor. Que es feia servir per comunicar-se a llarga distància. El vam fer amb fusta, llimant les arestes dels costats contraris, i finalment ho vam decorar i pintar amb pintura extreta de minerals i aigua.

-Una visita en una cabana prehistòrica on ens van explicar l’evolució de l’home. Vam poder veure i comparar els diferents cranis i les eines que van crear. Concretament vam veure: l’Australopitec, l’Homo habils, l’Homo erectus, l’home de Neandertal i per últim nosaltres els Homo sapiens.

Va ser una sortida de tot el dia molt interessant i divertida. Ens ho vam passar molt bé!!!

A continuació podreu veure les  imatges clicant l’enllaç de sobre la imatge:

Casa de la Culla

Aquesta setmana, els alumnes de 4t de primària hem anat a la Casa de la Culla a realitzar una activitat pràctica sobre les propietats de la matèria.

En aquest taller, vam ser capaços de descobrir de que estan fets molts dels materials del dia a dia, i vam experimentar amb ells.

Clica sobre la imatge per veure el recull fotogràfic. 

Escola d’Arts i Oficis

Aquest passat dilluns, els alumnes de 4tB vam anar l’escola d’Ats i Oficis a realitzar una activitat. Aquesta, va consistir en realitzar una figura amb fang, que un cop passada pel forn, ens tornaran per poder-la decorar a l’escola.

Els alumnes vam gaudir molt de la sortida.

Clica sobre la imatge per veure el recull fotogràfic. 

CELEBREM LA CASTANYADA

La tarda de la castanyada els nens i nenes de tota l’escola s’ho van passar molt bé. Com que el temps no ens va acompanyar i va estar tot el dia plovent, a la tarda ens vam menjar les castanyes a la classe tot mirant una pel·lícula.

Us deixem el recull de fotos clicant la següent imatge:

També feu un cop d’ull a totes les fotos dels tallers intercicles que vam fer al matí, on els més grans ajudaven els més petits.

 

CANÇONS I POEMA DE TARDOR PER LES FAMÍLIES A P5

Per celebrar que estem a la Tardor ens hem estat preparant unes cançonetes i hem après un poema. I amb molta il·lusió hem convidat a pares, mares, avis, àvies, tiets i tietes a que vinguin a veure’ns! En acabar hem fet la dansa de La Castanyera tots junts! Moltes gràcies per venir famílies! Si cliqueu a la foto podreu veure algunes fotografies i videos del moment

INFANTIL A LA GRANJA LES PEDRERES

El dimarts 13 de novembre vam gaudir d’una sortida genial! Vam visitar la granja de les Pedreres, a Sant Fruitós de Bages i ens va encantar! Els grangers Josep i Maria ens van rebre amablement i uns monitors ens van fer un recorregut en petits grups on vam poder observar, tocar, alimentar a un munt d’animals (conills, gallines, oques, vedells, porquets, un xai i fins i tot un eriçó)         

           

    FOTOS P3                   FOTOS  P4               FOTOS  P5

Museu paperer

El passat dilluns dia 5 d’octubre, els alumnes de cicle mitjà vam anar a visitar el Museu Molí  Paperer de Capellades. Allà els nens i nenes van poder veure de primera mà, com era de dificultosa la fabricació de paper al segle XVIII.

En finalitzar la visita al museu, vam realitzar un petit taller on cada alumne va fabricar tres fulls de paper.

L’alumnat va gaudir molt de la visita i el taller.

Premeu la foto per visualitzar el recull fotogràfic.

LA CASTANYADA A INFANTIL

Hem celebrat la Castanyada amb moltes ganes, l’esperavem amb molta il·lusió! El dimarts al matí vam rebre la visita de la Castanyera i vam ballar amb ella tots junts. Després a la tarda vam fer macedònia amb unes fruites boníssimes (poma, platàn i mandarina). Dimecres al matí van venir els nens i nenes de 3r i 6è per fer  tallers internivell, vam fer conjuntament bolets amb fang i raïm amb plastilina per decorar el vestíbul de l’escola… I a la tarda, com no ha deixat de ploure, hem anat a menjar les castanyes a l’aula de Psicomotricitat! Ens ho hem passat d’allò més bé!

Clicant a cada foto en podreu veure més!

            

Un matí de tallers internivells

Aquest matí hem estat fent un taller de fang i plastilina on hem elaborat diferents animals i estampat fulles.Cada classe dels nens de Cicle Mitjà i Cicle Superior s’han repartit per Educació Infantil i Cicle inicial per ensenyar-los a fer manualitats de modelatge amb fang i plastilina per fer figures relacionades amb la tardor. S’ha decorat un bosc de tardor al vestíbul per anar-hi incorporant tots els elements que han dut els nens al llarg de la setmana relacionats amb la tardor.  Totes les figures de fang i plastilina que s’han elaborat en aquest taller també ajudaran a ambientar el vestíbul de l’escola.

A primer ja hem escollit els noms de les classes.

Aquest curs hem escollit els noms de les classes amb el tema principal de : “els invents”. Nosaltres hem triat els noms de diferents invents relacionats amb la comunicació que ens han cridat l’atenció. Els de 1r A ens diem Jeroglífics i els de 1r B som La impremta. Durant el curs anirem treballant, investigant, coneixent i descobrint diferents invents relacionats amb la comunicació escrita i la seva evolució al llarg de la història.