LLETRES AMIGUES – Ambient de l’equip de Mitjans

Un dels ambients indispensable per treballar els primers cursos de primària és el del món de les lletres, per la importància que té el procés d’adquisició de la lectoescriptura durant aquestes edats. 

En l’ambient Lletres amigues es treballen els continguts d’expressió escrita de l’àmbit lingüístic del currículum.

Els principals objectius que es desenvolupen al llarg de les diferents propostes són:

  • Planificar l’escrit d’acord amb la situació comunicativa i el destinatari.
  • Produir textos de tipologies diverses amb un lèxic i estructura que s’adeqüin al tipus de text, a les intencions i al destinatari.
  • Revisar el text per millorar-lo i tenir cura de la seva presentació formal en funció de la situació comunicativa.

Per tal de treballar els continguts vinculats a aquests objectius es proposen un conjunt d’activitats que enriqueixen el treball d’expressió escrita i que són les següents:

    • Abecedaris variats – (lletres de fusta, magnètiques, de plàstic, amb segells per estampar,…) amb la finalitat de confegir lliurement paraules i frases amb lletres de diferents tipus.
    • Ordinadors portàtils – per utilitzar processadors de textos per a escriure petits fragments o frases.
    • Lletres disfressades – construir diferents lletres utilitzant diferent material com tires de paper, plastilina, llanes, cordills,….
    • Targes de felicitació per donar significat al text oferint models diferents de tipus de frases, papers de diferents formats i colors, sobres,….
    • Jeroglífic – amb la possibilitat d’iniciar-se en l’escriptura de missatges secrets.
    • Pesca de frasesLa frase que creix – per anar descobrint les frases.
    • …..

Fes clic al cartell per endinsar-te en el món de les lletres i veure com treballem.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>