Els alumnes de 5è al Cim d’Àligues

Els alumnes de 5è vam visitar el Cim d’Àligues, a Sant Feliu de Codines. És un centre de recuperació d’aus rapinyaires irrecuperables per a la seva vida en llibertat. L’objectiu d’aquest centre és promoure l’interès per a la protecció i salvaguarda de les aus rapinyaires i els seus hàbitats. Per començar, vam fer una activitat per un itinerari forestal on es tracten aspectes generals de fauna i flora, cadena alimentària i diferents espècies d’ocells de bosc.

Cim d’àligues

Seguidament, vam fer una visita a la zona on viuen les aus i on ens van explicar les característiques pròpies d’aquestes rapinyaires. Es poden observar de ben a prop, aproximadament 25 espècies: mussol, duc, òliba, falcó, àguila, aligot, milà…

Després de la visita, ens vam situar a l’amfiteatre on es desenvolupa la sessió de vol. És aleshores quan es poden veure volant en llibertat alguns exemplars d’aus rapinyaires, els més representatius de cada grup: el xoriguer i el falcó, el voltor, el duc, l’àguila, l’aligot, l’òliba… Això permet comparar les diferències entre uns i altres, sobretot pel que fa al tipus de vol i d’alimentació.

I un cop acabat l’espectacle de vol ja vam poder anar a dinar. Però no tot s’havia acabat ! Encara vam tenir temps perquè els monitors i monitores ens preparessin una gimcana. Tot plegat molt divertit. En resum, una sortida fantàstica on vam aprendre molt i vam gaudir d’un gran dia.

Podeu veure totes les fotografies i vídeos clicant en aquest enllaç.