Alumnes de 5è fan sabó

El passat 8 de novembre, els alumnes de 5è de primària van poder anar a realitzar el Taller “Fem sabó” a la Casa de la Culla. Un taller que ens va permetre veure, aprendre i fabricar pastilles de sabó a partir d’oli reciclat. Tots els alumnes portava dos recipients de iogurt o semblant, on vam poder posar la mescla que vam realitzar al laboratori, i així, un cop acabat el procés, tothom es va poder emportar dues pastilles de sabó que podran utilitzar a casa seva per llevar taques. Van poder observar com abans, per no llençar l’oli i grasses, a moltes cases es fabricaven el propi sabó. Els alumnes anaven protegit amb guants i ulleres, per evitar el contacte mentre ells mateixos anaven remenant els ingredients i anaven veient com amb la força produïda per la fricció, anava augmentant la temperatura i la mescla anava quallant.
Un cop fet el sabó i dipositat en cada un dels recipients dels alumnes, cal esperar aproximadament un mes, anant-los girant cada dos o tres dies per tal que s’assequin bé. De forma que hem tingut els sabons a la classe sobre una superfície, i ells mateixos s’han encarregat de fer aquest procés per assecar-los, i d’aquí a pocs dies tothom ja es podrà emportar el sabó a casa i el podrà utilitzar.
Podeu veure les fotografies del taller clicant aquí.