ACTIVITATS PER INFANTIL (SETMANA DEL 5 AL 10 DE MAIG) #joemquedoacasa

ACTIVITATS DE LA SETMANA DEL 5 AL 10 DE MAIG

NIVELL P3

RECURSOS/ACTIVITATS

Comencem fent “marranadetes”:

PLUJA DE COLORS

Materials: Espuma d’afaitar, aigua i colorants alimentaris (o safrà) pintura, aquarel·les…

Preparació: En un recipient transparent (pot de iogurt, got de vidre…) afegir aigua i cobrir amb espuma d’afaitar. A continuació afegir unes gotes de colorants alimentaris, safrà, cúrcuma,pintura…que poc a poc aniran penetrant a través de l’escuma i estenent-se per l’aigua per a crear una pluja de colors.

Una observació: Els colors es poden afegir d’un en un o esperant a que el primer doni color a l’aigua abans de posar més colors.

PINTEM LES UNGLES

A continuació us presentem una activitat molt senzilla i fàcil de fer en la qual els infants treballen la motricitat fina a la vegada que es diverteixen.

Poden resseguir les seves mans o les dels pares (són més grans i les ungles seran més fàcils de pintar) després es retallen i ja poden començar a pintar amb pinta ungles, tempera, retoladors, colors…

GRAFISME CREATIU

Aquesta setmana us proposem dibuixar la closca d’un cargol en un full, cartolina, llibreta…i a sobre seguint la seva forma i línia podeu posar boletes de paper d’alumini si teniu, galets, boletes de paper, pompons si teniu, cigrons, botons, diferents materials que tingueu per a casa

…Us podeu animar fent d’altres grafismes, figures geomètriques, lletres, creus…

CONTE

LA GRANJA

Ja que no podrem anar a la granja d’excursió, us enviem un conte molt divertit on ho passareu genial participant en un joc que hi ha al final i on us heu d’enrecordar dels animals que hi viuen allà. Ens imaginarem que estem a la granja i gaudirem una estoneta de la companyia dels animalets que hi viuen allà.

Què us sembla?

CONTE LA GRANJA

 

NIVELL P4

RECURSOS/ACTIVITATS

EDUCACIÓ AMBIENTAL

Coneixeu els monstres Nyam-nyam? Voleu escoltar la seva història? Cliqueu l’enllaç! Us agradarà!

MONSTRES NYAM NYAM

– Us atreviu a dibuixar-los? Quin trobeu més divertit? Envieu les fotos, gràcies!

– Aprèn a reciclar amb el joc És la teva Terra, estima-la!

JOC, CLIQUEU AQUÍ

Recicleu a casa? Voleu construir els diferents  contenidors i així poder fer una altra activitat significativa de classificació? Necessiteu caixes de cartró i pintura. Si no teniu pintura podeu intentar fer un rètol amb les diferents paraules: paper, plàstic i vidre i pintar el rètol amb el color corresponent…

…i si voleu R-ecilar, R-utilitzar i R-duir amb una mica de marxa… no dubteu en clicar aquest enllaç del Pot petit! A ballar!

R-ecilar, R-utilitzar i R-duir del POT PETIT

 

RAONAMENT MATEMÀTIC

PROBLEMES PER PENSAR 

Us proposem problemes matemàtiques que poden sorgir a la vida diària en les tasques familiars…  L’objectiu seria que els nens i nenes imaginin a la seva ment el problema sense cap suport. Com fa molts dies que no practiquem podeu ajudar-los amb material, en cas de dificultat:

Problema 1: Avui per esmorzar t’han donat 2 galetes i 1 plàtan. Quants aliments has menjat?

Problema 2: T’han donat 4 maduixes per esmorzar; però només t’has pogut menjar 3.  Quantes et queden?

  • Podeu fer les variacions que vulgueu amb coses reals de la vostra vida quotidiana… i podeu representar-lo en un paper amb els diferents objectes… És una pràctica que fem sovint a l’aula i cal anar practicant.  Endavant!

COLLAGE DE FIGURES GEOMÈTRIQUES

Què necessitem? Teniu gomets a casa? Goma eva? Fulls de colors? Tot serveix!

Tisores, cola i una mica d’imaginació i ganes de treballar…

Recordem el nom de cada figura?

Vídeo per recordar com s’anomenen

CLIQUEU AQUÍ PER VEURE EL VÍDEO

REPTES CREATIUS

1– Teniu animals de joguina a casa? Cavalls, porquets, dinosaures, girafes….  us proposem un repte.

Què necessitem? Llum, un animal, full i llapis.

Què hem de fer? Posar una font de llum davant l’animal triat i resseguim la seva ombra.

Voleu més?

2- Ara que ja teniu alguns ninos en forma d’animal us convido a fer aquest nou repte.  Necessitem farina, un full negre o fosc i un colador per anar tirant la farina.  Serà divertit però intenteu no embrutar gaire!

… i amb la farina que sobra, enfarineu-vos la cara, feu foto i ens la envieu 😉

FARINA + ANIMALS

MANUALITAT  “boles malabars”

Si a casa  teniu globus (dos com a mínim), arròs i un film transparent ja podeu fer unes boles molt xules per fer malabars.  A més a més, també tenen un tacte agradable que en moments difícils ens poden ajudar a relaxar-nos.

Endavant! mireu el vídeo.  Volem fotos o vídeos jugant amb elles, d’acord?

BOLES MALABARS, VÍDEO

A BALLAR!!!! 

Us convidem a ballar en família!  Volem vídeos!

JUST DANCE, A BALLAR!!!

 

NIVELL P5

RECURSOS/ACTIVITATS

– Continuar amb la rutina del temps.

LLENGUATGE

 Us en ‘recordeu del conte del castell de les lletres? Doncs la propera que va arribar va ser la lletra T. Li agradava tocar la trompeta, tu, tu, tu,tu… i tot  el dia l’anava tocant!

–  Buscar paraules i/o imatges que tinguin el so de la T.

–  En els contes que tingueu a casa , trobar la lletra T.

– Per continuar treballant amb l’armari de paraules, a la capseta de les consonants, haureu de posar la lletra T (de pal i lligada), i a la de les síl·labes afegir (TA-PA, PA-TA-TA, TAU-LA, PO-TA, TE-LE, PI-LO-TA, MO-TO) i les que vosaltres penseu. A la capseta de les paraules poseu TAPA,PATATA, TAULA, POTA, TELE, PILOTA, MOTO. Aquests cartronets els podeu fer amb lletra de pal i a sota amb lletra lligada.

Paraules bessones: 

Sabeu que hi ha paraules que són molt divertides? Són les que es repeteix la  síl·laba dues vegades. A veure si les sabeu llegir, també les podeu copiar i fer un dibuix d’alguna d’elles (MAMA, PAPA, TETE, TATA, PIPI, IAIA, CACA,..). A vegades també les podeu trobar dins d’una paraula més llarga com PATATA .

MATEMÀTIQUES

– Com sabem que us agrada molt fer sumes i molts de vosaltres ja les esteu fent, us posem un conte d’un dinosaure que no sap fer-les i li ensenyen a sumar. Ho voleu veure?

CONTE DEL DINOSAURE

– Si us voleu divertir amb els números cliqueu aquest enllaç.

DIVERSIÓ AMB NÚMEROS

CONTE

 La rateta que escombrava l’escaleta. 

 – Cliqueu aquest enllaç i escolteu el conte.

CONTE LA RATERA QUE ESCOMBRAVA L’ESCALETA

-Podeu fer un dibuix de la rateta com aquest o pintar  aquest  que us enviem. CLIQUEU LA IMATGE PER VEURE MÉS OPCIONS.

Per que tingueu un llacet preciós, podeu fer aquest llaç  tant bonic i ho podeu enganxar al vostre dibuix.

MANUALITAT

Perquè aneu ben guapos i guapes aquesta primavera, us proposem fer polseres i collarets. Trieu el que més us agradi i així estareu tan bonics i boniques com la rateta amb el seu llacet.

Petonets i fins la propera setmana!

 

PSICOMOTRICITAT

RECURSOS/ACTIVITATS

Per mantenir el cos actiu avui una mica de ZUMBA!

CLIQUEU L’ENLLAÇ!!!

XANQUES AMB LLAUNES

Renta unes llaunes que ja no usis, fes-li dos forats i passa una corda gran entre ells, d’un llarg còmode per al nen. Després, el nen ha de parar-se sobre les llaunes, agafar la corda i caminar, com es mostra en l’exemple.

SALTAR LA CINTA

Pega línies de cinta adhesiva i les enumerem convidem als nens /nenes per a veure fins a on poden saltar (amb els peus junts, a peu coix, de la 1 saltem a la tres…).

BUSQUEM TRESORS A CASA!!!!

Amagarem diferents objectes que tinguem per tota la casa i els nens/es  els buscaran  i els aniran recol·lectant en una capsa . També podem fer un mapa de la nostra casa i assenyalar  on es troben amagats . Si voleu podeu donar consignes com per exemple buscar el tresor gatejant, a peu coix…

 

MÚSICA

RECURSOS/ACTIVITATS

Per aquesta setmana us recomanem:

– Escoltar molt atentament aquesta audició-conte del FLAUTISTA D’HAMELIN, esperem que us agradi molt molt i també us convidem a que quan acabeu d’escolar aquesta audició podeu FER UN DIBUIX amb alguna cosa representativa del conte.

FLAUTISTA D’HAMELIN

Crear instruments que tant ens agradava tocar a l’escola! Us proposem dues opcions de les quals podeu fer les dues o una de les dues, segons us agradi o més o segons la disposició de materials que tingueu a casa.

  • Tambor de mar o Ocean Drum

– Creat amb un tupper

– Arròs, pasta de sopa i llenties

– Dibuixos per decorar-lo

En el vídeo podeu veure en Joan que serà qui ens expliqui de manera molt senzilla pas a pas com fer-ho. En Joan forma part del projecte ARTransforma, un projecte preciós que dona cabuda a l’art i la creació a través de l’arterapia, podeu cercar més info a la xarxa.

TAMBOR DE MAR O OCEAN DRUM

Pal de pluja

Us enrecordeu del que fèiem sonar a l’escola que tant ens agradava?

Seguiu els passos amb els pares o les mares per tal de crear-lo!

Aquí teniu el vídeo explicatiu:

PAL DE PLUJA

Un cop realitzades 1 o els 2 instruments podeu crear un concert!

Podeu aprofitar per posar el vostre públic de coral o orquestra que es va elaborar la setmana passada, per tal de crear un ambient de concert TOTAL!

US ANIMEM A QUE ENVIEU FOTO O VÍDEOS DE LES VOSTRES CREACIONS A LES TUTORES!

– I per acabar us convidem a que escolteu a l’autor PAU CASALS, el qual anirem escoltant diferents propostes seves… Podeu cercar informació sobre ell per fer una mica de coneixença d’aquest autor si no el coneixeu (on vivia, quin instrument toca…) Per tenir una mica més d’informació.

Pels infants escolteu aquesta peça:

PAU CASALS

I per la família, apunteu per un futur poder visitar el museu de PAU CASALS que es troba a Tarragona en un indret de platja preciós. Podeu visitar-lo i anar a passat el dia a la platja! PLANS DE FUTUR VIATGER!

 

ANGLÈS

RECURSOS/ACTIVITATS

Per aquesta setmana continuem amb el treball de les emocions!

P3 – Working with feelings

P4 – Working with feelings

P5 – Working with feelings

 

ALTRES (Contes, reptes, hàbits…)

Amb tants dies de confinament, és probable que aflorin en nosaltres molts sentiments, un d’ells el de la ràbia, a través dels contes els nens i nenes poden entendre, identificar i compartir aquestes emocions.

Us recomanem que visioneu el conte “MOLT ENFADAT”,  

CLIQUEU AQUÍ

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>