ACTIVITATS D’INFANTIL PER LA SETMANA DEL 20 AL 26 D’ABRIL #joemquedoacasa

ACTIVITATS SETMANA DEL 20 AL 26 D’ABRIL

Abans de començar amb les propostes per aquesta nova setmana us recordem que aquest 23 d’abril serà la nostra estimada diada de Sant Jordi, i tot i que aquest any ens tocarà viure-ho d’una manera diferent… Des de l’escola us vam penjar fa uns dies algunes propostes per poder fer aquests dies per tal de fer present aquest dia tan bonic a les nostres llars.

Us recordem l’enllaç que us conduirà directament al post del blog de l’escola:

CLIQUEU AQUÍ PER ANAR A LES ACTIVITATS DE SANT JORDI

PROPOSTES D’ACTIVITATS PER AQUESTA SETMANA:

NIVELL P3

RECURSOS/ACTIVITATS

Les activitats que ja heu fet, proposades per les anteriors setmanes, les podeu continuar fent, sempre i quan us agradin.

Continuar amb les rutines del matí. Cançó del bon dia, del pastoret, mirar per la finestra el temps que fa. Escoltar la cançó de la Damaris Gelabert dels dies de la setmana.  Saludar al sol., tot fent ioga amb la cançó “Saludo al sol”, de Bamboo Kids. Que ja havíem proposat setmanes anteriors.

CANÇÓ DIES DE LA SETMANA

Continuar treballant els seus propis noms, escrivint-los, repassant-los, ,fent-los amb diferents materials, amb llana, trapillo, plastilina, pasta de sopa,…i els noms de la familia, dels companys i companyes de classe, de les mestres…noms importants per a ells i elles.

BUSQUEM LES LLETRES DEL NOSTRE NOM

Buscar les lletres  del seu nom. És a dir, en un full escriure en lletra de pal moltes lletres de l’abecedari, i els vostres fills i filles hauran de trobar les lletres del seu nom. Les poden assenyalar, marcar amb un puntet, enganxar un gomet a sobre, encerclar-les…

Per treballar els números, podríeu agafar 3 plats i en un trosset de full o cartolina escriure el número 1, el 2 i el 3. I els vostres infants amb la pasta que tingueu a casa,  macarrons, llacets, galets,… hauran de posar el número de pasta que indiqui el paper.

Fer papallones amb material reciclat: 

  • Agafar un rotlle de paper del water i pintar-lo amb el que tingueu a casa, pintura, plastidecors, retoladors…
  • Dibuixar en una cartolina o en un tros de cartró unes ales i retallar-les.
  • Després els infants podran decorar les ales com vulguin, amb gomets, pintant, dibuixant…
  • A continuació haureu d’unir les ales al rotlle de paper mitjançant celo, cola, …
  • Per acabar es poden fer les antenes, amb escuradents, palets, xurros de plastilina, netejapipes, trossos de fulls…

Continuar explicant contes, de tot tipus, també d’emocions. Com “El Monstre de colors” i poder fer dibuixos perquè els infants puguin expressar com es senten. A través dels dibuixos es poden expressar moltes coses.

Continuar també escoltant música, cançons de grups infantils, com “El pot Petit”, “Mainasons”, “ Reggae per a xics”, “Dàmaris Gelabert”…

 

NIVELL P4

RECURSOS/ACTIVITATS

Rutina diària 

Mirar el dia de la setmana , observar quin número te.

Podem dibuixar una casa i tantes tires com dies de la setmana.

L’infant cada dia retalla una tira de paper on dibuixarà el temps que fa (sol , núvol,…) la poden pintar o decorar de la forma que més els hi agradi, retallar i enganxar-la al dia que toca.

Casa dies de la setmana

Audició : Duet de gats (ROSSINI)

Amb un color o retolador en cada mà (un a la dreta i un a l’esquerra) anirem dibuixant línies al ritme de la música.

AUDICIÓ PER ESCOLTAR

AUDICIÓ GATS (FITXA)

Fer un dibuix de les vacances de Setmana Santa, d’alguna anècdota especial, ja sigui un joc, un dinar amb la família o el que sigui més atractiu per ell/a.

És important tenir alguns aspectes presents a l’hora de fer el dibuix:

  • Abans d’iniciar el dibuix pensar, decidir, explicar, compartir que vull dibuixar: el dinar de la família, la mascota de la casa jugant, el papa o la mama treballant telemàticament, el moment de fer exercici a casa, sortir a aplaudir al balcó… qualsevol idea és bona!
  • Decidir com ho dibuixo, una vegada tenim l’idea, intentar organitzar-la al paper visualment, si és una sola figura al mig del paper, en el cas que siguin més objectes o figures, pensar en l’ordre per saber si cabran totes al full…
  • Materials a utilitzar: podem fer el dibuix a llapis, després pintar amb ceres, llapis de fusta o plastidecors i per últim resseguir amb retoladors, per exemple. També podem afegir retalls de revistes o diaris, adhesius o qualsevol idea creativa.
  • Pensar en l’ordre dels materials que utilitzarem i verbalitzar les accions, ens ajudarà a l’organització prèvia al dibuix.

Un cop acabat aquest recollirem i organitzarem el material utilitzat aquest punt ens ajudarà en el treball matemàtic (seriació, orientació, quantitat) i en l’organització i cura del material.

Hem anat a comprar BUSQUEM els diferents números : 

Els hi donarem als nens i nenes els diferents tiquets de la compra .

En cadascun els hi demanarem que pintin o marquin un número diferent. Ex. en el tiquet de la fruita marcarem o buscarem el número 1; en el tiquet del super buscarem i pintarem on és el número 2,; i així successivament ) .

TREBALL DE GRAFISMES

Els grafismes els poden fer amb ceres, colors , retoladors, plastilina, pedretes, llegums,…

Sempre començant d’esquerra a dreta . Si els fem amb ceres, retoladors, llapis  és important no aixecar la mà  fins que arribi al final de la línia.

També podem fer servir una safata amb pa ratllat, farina, sèmola i fer en aquesta els diferents dibuixos de la fotografia.

Un cop dibuixats alguns d’aquests grafismes podem intentar retallar-los seguint la línea.

Posar paperets, boletes de plastilina, llegums , pedretes damunt els diferents grafismes o números.

Dibuixos unint números

CLIQUEU AQUÍ PER ANAR A MÉS DIBUIXOS AMB NÚMEROS

 

NIVELL P5

RECURSOS/ACTIVITATS

Continuar amb les  rutines diàries de mirar el temps, escriure la data i llegir els noms dels nens/es de la classe .

MATEMÀTIQUES

Repàs numeració: Cliqueu l’enllaç, aneu al Jan i li doneu a l’opció 2.

https://clic.xtec.cat/projects/jocmates/jclic.js/index.html

Continueu fent els problemes de càlcul mental que us vam proposar la setmana 1.

Podeu treballar la quantitat, números davant-darrere… amb materials diversos que tingueu a casa, com cartrons, cigrons, pedretes, taps, canyes, etc. Aquí teniu alguns exemples:

LLENGUATGE

Us proposem fer un armari de paraules. Anteriorment vau fer cartronets de les vocals, de la P i la M i de diferents síl·labes com MA-PA, PO-MA, PA-PA…. Doncs, podeu posar en una capseta les vocals, en una altre les consonants P i M, en altra les síl·labes i en una altra aquestes paraules MAMA, PAPA, PEPE, PI ,POU, PEP, OU, AU, MAPA, PEU, PIPI, PEP  i les que podeu inventar. Podeu fer diferents jocs com:

  • Formar paraules amb les vocals i les consonants,
  • Fer paraules combinant les diferents síl·labes,
  • Buscar la capseta de paraules, llegir-les i fer el dibuix.

Les capsetes les podreu anar omplint cada vegada més , quan aneu afegint les noves consonants i paraules apreses.

D’aquesta manera anirem  confegint un ARMARI DE PARAULES.

Agafant la capseta de les paraules confegides, les podeu copiar al lloc que correspongui.

Podeu fer un dibuix de la Setmana Santa, com per exemple una activitat que us hagi agradat, la mona de Pasqua, un dinar especial…

RECORDEU 

  • Fer l’experiment de plantar les llegums (cigrons, llenties i mongetes) amb un pot transparent i cotó fluix i observar la seva evolució. Podeu fer fotos i recordar com va creixent la planta i les seves parts.
  • També podeu anar fent les activitats de Sant Jordi que teniu en el blog de l’escola a l’apartat d’infantil.

La Carme i la Isabel us desitgem una bona setmana. Petonets.

 

PSICOMOTRICITAT

RECURSOS/ACTIVITATS

FEM IOGA?!

La pràctica del ioga té molts beneficis per als infants: millora la concentració, l’aprenentatge, l’atenció, l’autoconeixement, el control de la respiració, la relaxació, l’equilibri, etc. Durant aquests dies hi pot haver estones on els nens i nenes puguin practicar ioga .

CLIQUEU AQUÍ

JUGAR A VOLEI AMB UN GLOBUS

Amb poc espai se pot aconseguir passar una bona estona!

Dues cadires ajuntades per una corda fan de xarxa. Després només cal inflar un globus i un/a jugador/a a cada banda.

Cap endavant!

LLANÇEM AVIONS DE PAPER!

Qui llança més enfora? Qui vola més temps?

Decorar lliurement els papers i després crear els avions. Podem aprofitar i posar números , colors.. als avions i així poder recordar-los

CLIQUEU AQUÍ

I per a acabar farem un massatge amb qualsevol objecte que trobem a casa : un cotxe , un pinzell,un mocador ,un peluix…

Un petó i una abraçada molt gran!

 

MÚSICA

RECURSOS/ACTIVITATS

Per aquesta setmana a música, us recordem que seguiu practicant i gaudint totes les activitats proposades anteriorment ja que es poden anar fent mica en mica i tornar-les a fer tantes vegades com vulgueu!!

Per aquesta setmana us proposem:

– Seguir amb tot el treball de BODY PERCUSSION I RITME amb aquestes noves propostes:

  • CANÇÓ KOKOLEOKO

CLIQUEU AQUÍ

En aquesta cançó preneu-vos el vostre temps. Primer escolteu-la atentament i posteriorment mireu quins moviments proposa per poder fer-los, un cop interioritzat torneu a posar la cançó i aneu practicant infant i adult tots els moviments proposats.

  • SEGUIR EL RITME DE LES CANÇONS

CLIQUEU AQUÍ

Amb un pot (tupper, llauna, pot buit…) i dues culleres heu de seguir i reproduir el ritme que es proposen a aquestes caçons de pel·lícules que us proposem. Els petits coneixen la cançó de PINK PANTER ja que la vam treballar a l’aula fent de detectius buscant un paper negre amb el qual treballaríem… Podeu aprofitar aquesta cançó per cercar-la tota sencera i fer de detectius buscant algun objecte a casa… Serà molt divertit!

Sobretot a l’hora de practicar els ritmes no cal que els infants el facin perfecte a la primera ja que és tot un repte i es necessita pràctica… El més important és afinar l’oïda a poder seguir un ritme i sobretot a gaudir amb l’activitat.

– I per finalitzar amb la sessió de música des de l’Auditori de Barcelona (on vam anar d’excursió) ens han enviat audicions per treballar amb vosaltres. Us recordem que per poder fer l’audició cal que estigueu preparats en una posició que us permeti estar concentrats i amb el major silenci per poder escoltar amb atenció. Aquesta setmana farem aquesta, que és una audició amb conte:

  • EL CONTE DEL SABATER

CLIQUEU AQUÍ PER ANAR AL CONTE

ANGLÈS

RECURSOS/ACTIVITATS

Aquesta serà l’última setmana que practicarem aquestes activitats, esperem que hagueu anat aconseguint fer els diferents nivells i recordeu que els podeu anar seguint fent durant tots aquests dies!

  • Activitats per a P3

https://www.cokitos.com/juego-sonidos-de-animales/play/ Joc per a assignar els sons dels animals i memoritzar-los.

https://www.vivajuegos.com/juegos-de-memoria/animales-en-ingles.html Joc per a practicar la memòria amb el vocabulari dels animals.

CANÇONS PER A P3

https://www.youtube.com/watch?v=-J7HcVLsCrY The Feelings Song.

https://www.youtube.com/watch?v=MCjhynvMunE What Do You See? Song | Animals and Sounds | Learn English Kids

  • Activitats per a P4 (seguim practicant)

http://literacycenter.net/play_learn/colors_en/color_conc_en.php Activitats per a practicar els colors, amb una dificultat progressiva.

http://www.eslgamesplus.com/zoo-animals-esl-vocabulary-memory-game/ Joc memory game per a practicar i recordar el vocabulari dels animals.

  • Activitats per P5

http://literacycenter.net/play_learn/colors_en/color_conc_en.php Activitats per a practicar els colors, amb una dificultat progressiva. (SEGUIM PRACTICANT AMB AQUESTES PER ANAR INCREMENTANT EL NIVELL)

https://interactive.sesameonline.net/games/prod/242-super-salad-diner/6701cdc704ec1fc6180f984784b69a6d8fd8d62d/run/index.html?&_ga=2.207287578.805173213.1585477871-1348386898.1585477871#donotdisplayclose/true Activitat per a practicar el vocabulari relacionat amb el menjar. Joc amb Epi i Blas.

 

ALTRES

RECURSOS/ACTIVITATS

També us volem proposar que gaudiu amb contes molt bonics, fins i tot, alguns amb contingut matemàtic anant al següent enllaç a “Una mà de contes”:

<iframe src=”https://www.ccma.cat/video/embed/super3/5642000/” allowfullscreen scrolling=”no” frameborder=”0″ width=”500px” height=”281px”></iframe>

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>